کدخبر: 8519

بورس | بازار بورس | وضعیت بورس

بورس بازها بخوانند | سیگنال جدید برای سهام ها

معاملات بازار سهام در روز دوم هفته شاهد شکست مقاومت حقوقی ها بود.

با توجه به توان سمت عرضه، سناریوی تقلیل شاخص کل بورس به نیمه کانال 1.2 میلیون واحد محتمل است.

معاملات بازار سهام در روز دوم هفته شاهد شکست مقاومت حقوقی ها بود. بازار شاهد تشکیل صف های فروش بسیار زیادی بود؛ به طوریکه این نسبت 8 برابر صف های خرید بود.البته حقیقی ها در روز دوم با خروج شتابان از بازار سهام جزو روزهایی بودند که با بیشترین خروجی پول از بازار سهام مواجه شدند.

نکته مثبت در معاملات بورس و فرابورس

بورس

خروج شتابان پول حقیقی ها از بازار سهام در شرایطی که صف های فروش هم برتری بالایی را به ثبت رساندند، پاشنه آشیل معاملات در روز یکشنبه بود. البته مقاومت حقوقی ها دیگر جواب نداد و نوسان گیری ها تنها یک روز در کانال 1.3 میلیون واحد دنبال و دوباره همه چیز به کانال 1.2 میلیون واحد ختم شد.

در شرایط فعلی که بازار همچنان با توان بالای فروشندگان روبه روست و خریداران در سمت حقیقی ها همچنان با تردید بازار را رصد و پیگیری می‌کنند انتظار پایداری بازار در کانال 1.3 میلیون واحد بعید به نظر می آید.تا زمانی که بر سر مذاکرات برجامی وین توافقی شکل نگیرد و مجلس در خصوص بودجه سال آینده تصمیمات اساسی نگیرد، نمی‌توان منتظر بود شرایط بازار به وضعیت پایداری برسد و نوسان شاخص بورس در همین محدود دنبال می شود. 

نکته مثبت معاملات بازار سهام در این روزها، پایداری سطح معاملات در اعداد بالای 10 هزار میلیارد تومان و سهم 4 هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات خُرد است.

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که بیشتر فعالان و تحلیلگران بورسی انتظار داشتند بازار از همان روز اول با فشار سمت فروش روبه رو شود، اما مقاومت حقوقی ها و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی این روند ریزشی را یک روز به عقب انداخت.

معامله گران و تحلیلگران پیش بینی می کنند در صورتی که توان سمت عرضه دوباره در بازار شکل گیرد می تواند نقطه حمایتی فعلا شاخص کل بورس را ه کانال 1.1 میلیون واحد تقلیل دهد. البته در معاملات روز دوشنبه فشار فروش می تواند دوباره شاخص کل بورس را به نیمه‌های کانال 1.2 میلیون واحد نزول دهد.

ارسال نظر: