کدخبر: 8747

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه 22 بهمن شامل چه کسانی می شود؟

یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های پرداخت این یارانه تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودن است.

به نظر می‌رسد دولت براساس میزان حقوق دریافتی خانوارها مشمولان دریافت یارانه ۲۲ بهمن را انتخاب کرده است. دولت به مناسبت ۲۲ بهمن ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حدود ۳۲ میلیون نفر پرداخت کرد.

ظهر پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد، رئیس‌جمهور دستور داد که به مناسب ۲۲ بهمن به خانوارهای چهار دهک اول جامعه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت شود.پیگیری‌های بعدی تجارت‌نیوز نشان می‌داد که مشمولان این یارانه حدود ۳۲ میلیون نفر هستندو واریزی‌ها از همان روز پنجشنبه آغاز شد و مقرر شد تا پایان امروز همه‌ی مشمولان یارانه خود را دریافت کنند.

اما در این بین بسیاری از مردم خود را واجد شرایط دریافت یارانه ۲۲ بهمن می‌دانند و معترض هستند که چرا یارانه به حسابشان واریز نشده است. سوال آنها این است که ملاک دولت برای پرداخت یارانه چه بوده است؟

یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های پرداخت این یارانه تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودن است.

دومین ملاک نداشتن درآمد ثابت است، بنابراین افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.سومین ملاک نیز این است که افرادی که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

به نظر می‌رسد افراد مشمول یارانه ۲۲ بهمن از بین کسانی که برای واریز یارانه معیشتی شناسایی شدند، انتخاب شده‌اند. بنابراین شرایط زیر نیز در انتخاب مشمولان تاثیرگذار بوده است.در سال ۹۸ که دولت تصمیم گرفت یارانه معیشتی بنزین پرداخت کند، اعلام کرد هر کسی که یکی از شرایط زیر را داشته باشد یارانه دریافت نمی‌کند:خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱٫۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد.

خانوارهایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند.کارفرمایانی که بیش از سه بیمه‌‌پرداز داشته باشند.خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌‌اند.گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعاً بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

ارسال نظر: