کدخبر: 8753

اخبار سیاسی | خبر سیاسی | خبر سیاسی روز

جنگ جهانی سوم نزدیک| جزئیات مهم

اظهارنظرات سیاستمداران مبنی بر اینکه روسیه در جریان بازی‌های المپیک پکن یا پس از آن به اوکراین حمله خواهد کرد، بدون دلیل و مدرک است و هیچ پشتوانه‌ای ندارد

 «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده امروز (شنبه) در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک، ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در جریان یا پس از المپیک پکن را کاملاً بی‌اساس توصیف کرد.

سفیر روسیه در آمریکا در این خصوص گفت: «اظهارنظرات سیاستمداران مبنی بر اینکه روسیه در جریان بازی‌های المپیک پکن یا پس از آن به اوکراین حمله خواهد کرد، بدون دلیل و مدرک است و هیچ پشتوانه‌ای ندارد».

آنتونوف سپس ادامه داد که حتی ناظران آمریکایی تصریح کرده‌اند که «شهروندان آمریکایی نیز نسبت به این ادعاهای بی‌اساس به طرز فزاینده‌ای بی‌اعتماد شده‌اند. این در حالی است که رهبری روسیه به نوبه خود به طور مکرر اعلام کرده است که کشور ما قصد حمله به کسی را ندارد».

اظهارات سفیر روسیه در آمریکا در حالی مطرح شده است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (جمعه) مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین در هر زمانی حتی «در جریان المپیک [پکن] می‌تواند اتفاق بیفتد که البته گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که این حمله پس از المپیک رخ می‌دهد. ما این را نمی‌گوییم که تصمیمی در این زمینه اتخاذ شده است.»

سالیوان بدون آن‌که شواهدی برای این ادعاهای خود ارائه دهد، ادامه داد که تعداد نظامیان روس که در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌اند، رو به افزایش است.

در ماههای اخیر، غرب به ویژه آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند با مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر تلاش مسکو برای حمله به کی‌یف، فشارها علیه روسیه را در جامعه بین‌المللی افزایش دهند و مدعی هستند که استقرار نظامیان روس در داخل خاک روسیه و در مرز اوکراین با هدف حمله به اوکراین صورت گرفته است.

با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین این ادعاها را پوچ و بی‌اساس و تلاش غرب برای تشدید تنش‌ها توصیف کرده و گفته که روسیه تهدیدی برای هیچ‌کس به وجود نمی‌آورد اما با اینحال با هشدار در خصوص تحرکات غرب در نزدیکی مرز روسیه تأکید کرده است که هرگونه تلاش برای حل ناآرامی‌های اوکراین با استفاده از زور، پیامدهای بسیار شدید و جدی به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر: