کدخبر: 8798

به کدام جواهر فروشی برای خرید آنلاین اعتماد کنیم؟

چند درصد از شما بیشتر خریدهای خودتون رو به صورت آنلاین انجام میدین؟

فکر کنم خیلی از ما هم که در مقابل خرید آنلاین مقاومت می کردیم طی دو سه سال گذشته و همه گیری ویروس کرونا به این سبک خرید روی اوردیم و معتاد اون شدیم! من خودم که حاضر نیستم دیگه برای خرید، کلی زمان و هزینه بذارم و راحت از خونه خریدهام رو انجام میدم.

اما در مورد خرید جواهر و یا طلا از یک جواهر فروشی این موضوع کمی فرق میکنه! اما چرا؟

چون قرار هست پول زیادی پرداخت کنیم و در نتیجه اعتماد کردن به جواهر فروشی ها برای ما سخت میشه.

اما اگر بتونیم از یک راهی اعتماد کنیم و خرید طلا و جواهرمون رو هم اینترنتی انجام بدیم خیلی خوب میشه و میتونیم از مزایای خرید اینترنتی بهره مند بشیم.

خیلی وقت ها ممکن هست خودمون هم ندونیم که چه دلایلی مانع خرید اینترنتی طلا و جواهر میشه، آیا فقط قضیه اعتماده یا چیزهای دیگه ای هم هست؟ حالا اگر هم بدونیم این مشکلات چی هست آیا راهی برای از سر راه برداشتن این موانع وجود داره؟

در این مقاله به جواب تمام این سوال ها میرسین و قراره نظرتون راجع به خرید آنلاین تا آخر مقاله کلی عوض بشه!

چه دلایلی مانع خرید آنلاین ما از یک جواهر فروشی می شود؟

طی بررسی هایی که انجام شده، 3 دلیل اصلی برای اعتماد نکردن به خرید آنلاین از جواهر فروشی ها در بین مردم وجود دارد که در ادامه آنها را تک به تک بررسی میکنیم.

  • عدم اعتماد

این مورد یکی از دغدغه های اصلی خریداران آنلاین طلا و جواهر است!

شما ممکن است برای خرید یک جنس دویست هزار تومانی ریسک کنید و حتی با نداشتن اعتماد کافی به آن فروشگاه، خرید کنید، اما وقتی بحث رقم های بالا پیش می آید امکان ندارد چنین ریسکی کنید، در نتیجه یا از خرید آنلاین منصرف می شوید یا سعی می کنید فروشگاهی را پیدا کنید که از قبل میشناسید.

خرید جواهرات هم جزو همین خریدهای رقم بالا است. مطمئنا وقتی می خواهید برای یک گوشواره 100 میلیون تومان هزینه کنید وسواس بیشتری روی انتخاب جواهر فروشی آنلاین به خرج می دهید و ذهن شما با سوال هایی مثل، نکند پول من را بخورند و جنسی برایم نفرستند؟ و یا نکند کیفیت محصول متناسب با هزینه ای که پرداخت کردم نباشد؟! پر میشود.

خب در این مرحله به جای آنکه منصرف شوید و با از دست دادن مزایای خرید آنلاین به سراغ خرید حضوری بروید بهتر است که راه حل های آن را بشناسید.

موارد زیادی برای جلب اعتماد شما توسط جواهر فروشی ها وجود دارد که با آگاهی از آنها به راحتی می توانید یک جواهری قابل اعتماد را تشخیص دهید. در بخش بعدی به طور مفصل راجع به این قضیه صحبت میکنیم.

  • عدم امکان امتحان کردن جواهر مورد نظرمان

خیلی از ما با اینکه به خرید آنلاین لباس بدون پرو کردن عادت کرده ایم اما هنوز هم ترجیح می دهیم برای خرید جواهرات در رقم های بالا به جواهر فروشی برویم و قبل از خرید، آنها را در گوش، گردن و … خود امتحان کنیم.

درست است که با دیدن عکس جواهرات در تن مدل ها می توانیم تا حد زیادی متوجه جلوه و زیبایی آن در واقعیت بشویم اما این موضوع که آیا این تکه جواهر خاص به ما و لباس و استایل ما می آید یا نه مبهم باقی می ماند.

این یکی از باگ های خرید اینترنتی است، چه در مورد جواهرات، چه لباس و ….

به نظر شما راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟

در حال حاضر دو راه برای تشویق مردم به خرید آنلاین وجود دارد. یکی گذاشتن مزایای هیجان انگیز برای خریدهای آنلاین و دیگری استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR است.

مورد اول به راحتی قابل اجرا است، مثلا می توانید روی خرید اینترنتی تخفیف بگذارید یا هر ایده ی خلاقانه ی دیگری را برای جذب به خرید آنلاین پیاده سازی کنید.

اما تکنولوژی واقعیت افزوده که حالت ایده آلی هم هست، ممکن است به این زودی ها در بین جواهر فروشی های آنلاین رواج پیدا نکند. اما به کمک این تکنولوژی این مشکل به کل حل می شود.

مثلا شما چند انگشتر انتخاب می کنید و به راحتی به وسیله ی تکنولوژی واقعیت افزوده آنها را روی دست خود به صورت مجازی تست می کنید و هر کدام که به دستتان بیشتر می آمد را وارد سبد خرید خود می کنید، به همین راحتی!

  • خطاهای احتمالی و تاخیر در تحویل سفارش

غول های صنعت خرید اینترنتی مثل دیجیکالا، ما را با تحویل سریع محصولات بد عادت کرده اند!

پس اگر جواهری ای را پیدا کنیم که زمان تحویل خود را برای مثال 2 ماهه زده باشد قطعا نا امید می شویم و از آنها خرید نمی کنیم.

یکی از مشکلات در صنعت خرده فروشی دقیقا همین است. هر یک از آنها باید بتوانند در صنعت خودشان یعنی طلا و جواهر بهترین خدمات را با بالاترین سرعت ارائه دهند تا مشتریان به عملکرد حرفه ای آنها آگاه شوند و بتوانند اعتماد کنند.

اگر با کامنت های مشتریان آن جواهر فروشی آنلاین هم مواجه شویم که خیلی از آنها از تاخیر در زمان اعلامی ارسال شکایت داشتند که دیگر قطعا اعتماد نخواهیم کرد.

پس باید حتما به این نکات در انتخاب جواهری مورد نظرمان دقت کنیم. تک تک این موارد در کنار هم اعتماد ما را میسازد.

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است و مواردی که بررسی کرده ایم به نظر می رسد که مهم ترین مشکل مشتریان برای خرید آنلاین، عدم توانایی در اعتماد کردن به آن جواهر فروشی است. برای همین در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم که با بررسی آنها در جواهر فروشی مورد نظرتان می توانید کاملا به آنها اعتماد کنید.

ویژگی هایی که یک جواهر فروشی باید برای جلب اعتماد مشتریان داشته باشد چیست؟

گام های کوچکی وجود دارد که جواهری ها می توانند با عمل به آنها، به راحتی اضطراب و نگرانی ما را در زمان خرید آنلاین کاهش بدهند و اعتماد ما را به خودشان جلب کنند. این موارد عبارت اند از:

  • ضمانت فروش

"ضمانت کیفیت! کیفیت جواهر را پس از دریافت محصول تست و بررسی کنید و اگر با مشخصات اعلامی از طرف ما مطابقت نداشت ما آن را از شما پس می گیریم. با 100% ضمانت بازگشت وجه"

فرض کنید هنگام خرید آنلاین طلا و جواهر با چنین جمله ای روبرو شوید، آیا اعتماد شما جلب نمیشود؟

چنین تضمین هایی می تواند به از بین بردن نگرانی مشتریان کمک زیادی بکند.

  • عکس محصول از زوایای مختلف

داشتن عکس های متعدد از زوایای مختلف یک محصول می تواند اعتماد ما را به جواهر فروشی آنلاین جلب کند.

شما اگر وارد یک سایتی شوید و ببینید از هر محصول فقط از یک زاویه عکاسی شده و در سایت قرار گرفته است قطعا به این شک می کنید که نکند فروشنده عیب و ایرادی را از ما پنهان می کند، حتی اگر هدف فروشنده این نباشد.

گذاشتن ویدئوها و یا عکس های 360 درجه هم کمک بزرگی به اعتماد سازی می کند، که خیلی از جواهری ها از آن غافل می شوند.

  • توضیحات کامل در رابطه با محصول

توضیح کامل در رابطه با محصول به شناخت بهتر طلا یا جواهر مورد نظرتان و در نتیجه افزایش اعتماد کمک بزرگی می کند.

علاوه بر توضیحات در رابطه با طراحی یک تکه دستبند جواهر، انگشتر جواهر و یا … باید توضیحاتی مثل وزن، ابعاد، نوع و درجه ی کیفی سنگ های قیمتی به کار رفته در جواهر هم نوشته شده باشد تا بتوان با آگاهی کامل خرید کرد.

این توضیحات نه تنها برای بار اول اعتماد مشتریان را جلب می کند بلکه آنها را به خرید دوباره هم تشویق می کند. اگر اطلاعات سایت کافی نباشد ممکن است در رابطه با بعضی از ویژگی های محصول به اشتباه تصوراتی بکنیم و با رسیدن آن به دستمان، از عدم تطابق محصول با چیزی که فکر می کردیم ناراحت شویم، و این باعث از بین رفتن اعتماد می شود.

  • بازخورد خوب از محصول و برند

خواندن نظرات مردم یا دوستان و آشنایانتان در رابطه با یک جواهر فروشی قطعا تاثیر خیلی بزرگی بر روی اعتماد کردن یا نکردن شما به آن جواهری می گذارد.

اگر وارد یک سایت شوید و در قسمت نظرات مشتری تعداد بالایی کامنت مثبت و رضایتمند ببنید می توانید تا حد زیادی به آن جواهر فروشی اعتماد کنید چون مردم معتبرترین معیار سنجش کیفیت کار یک برند خواهند بود.

حتی اگر کامنت های منفی هم دیدید به نحوه ی پاسخگویی آن جواهری به آنها توجه کنید. این مورد هم نشان دهنده ی تعهد کاری آن برند خواهد بود.

  • قدمت بالا

قدمت بالای یک جواهر فروشی تا حد زیادی موجب اعتماد سازی آن می شود. وقتی یک جواهری چندین و چند سال سابقه ی کار در این صنعت را دارد و بالا و پایین آن را دیده است، به احتمال زیاد نیاز مشتری را بهتر میشناسد و محصولات با کیفیت تری را تولید می کند.

اما دقت کنید که این قضیه صد درصد نیست و ممکن است یک جواهری با قدمت بالا چند سالی باشد که کسب و کارش را به حال خود رها کرده باشد و یا بر عکس یک جواهری با قدمت 4 یا 5 سال بسیار محصولات با کیفیتی را ارائه دهد و قابل اعتماد باشد.

  • کاغذ خرید و شناسنامه ارائه دهند

جواهر فروشی های معتبر حتما به شما کاغذ خرید می دهند و باید مطمئن باشید که جواهری مورد نظر شما هم این کار را می کند.

غیر از آن باید بدانید که الماس های درشت و با کیفیت دارای شناسنامه ای هستند که جواهری مورد نظرتان باید پس از خرید آن شناسنامه را به شما تحویل دهد.

با دریافت کاغذ خرید و شناسنامه سنگ های قیمتی، می توانید از خرید جنس اصل و با کیفیت اطمینان پیدا کنید.

  • داشتن شعبه برای مراجعه حضوری و داشتن نماد اعتماد

داشتن شعب حضوری به شما این اطمینان را می دهد که اگر خریدتان دچار مشکل شد جایی برای مراجعه و طلب خسارت دارید و افرادی در آن شعب پاسخگوی شما هستند.

اگر می خواهید از سایت هم خرید کنید به داشتن نماد اعتماد در آن دقت کنید. نمادهایی برای ایجاد اعتماد و دادن اعتبار در سایت ها وجود دارد که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک و بعضی مراکز دیگر به سایت داده می شود و تا حد زیادی حضورشان در وبسایت، نشان دهنده ی اعتبار آن برند و سایت است.

  • سایت و شبکه های اجتماعی فعال

مشتریان می توانند با حضور فعال یک جواهر فروشی در شبکه های اجتماعی تا حد زیادی با کارکنان و فضای کاری آنها آشنا شوند و با فروشندگان ارتباط انسانی و عاطفی برقرار کنند.

برندهایی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند، کادر خود را نشان می دهند، محصولات را معرفی می کنند و یا از مشتریان خود می خواهند که عکسهایشان را برای آنها ارسال کنند بسیار قابل اعتماد تر از برندهای هستند که صرفا یک سایت دارند و معلوم نیست چه کسی صاحب آن کسب و کار است.

همانطور که گفتیم نباید به دنبال تمام این موارد در یک جواهر فروشی آنلاین بگردید تا اعتمادتان جلب شود. گاهی داشتن چند مورد هم برای جلب رضایت کافی است. حتی گاهی ممکن است یکی از موارد در یک جواهری آنقدر پررنگ باشد که اعتماد کامل مشتریان را به خودش جلب کند. این شما هستید که با سبک سنگین کردن معیارها و وزن دادن به هر یک از آنها باید بهترین نتیجه گیری را داشته باشید.

می توانید بررسی های خودتان را با یکی از معتبرترین جواهر فروشی های ایران یعنی جواهری زمردی (zomorodi.com) شروع کنید. این جواهری که بیش از یک قرن و نیم قدمت دارد، تقریبا تمامی موارد ضروری برای جلب اعتماد مشتریانش را فراهم کرده است.

با سر زدن به شبکه های اجتماعی گالری زمردی نه تنها با نحوه ی فعالیت آنها بیشتر آشنا می شوید، بلکه می توانید از دیدن طرح های متنوع آنها هم لذت ببرید. محصولات خلاقانه ی زمردی شامل مجموعه جواهرات، مجموعه جواهرات عشق و ازدواج و گالری طلا می شود:

Instagram: https://www.instagram.com/zomorodijewelry/

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

اگر هنوز جای شک و تردیدی برای خرید آنلاینتان باقی مانده است می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند:

021-55622715

09121509364

 

ارسال نظر: