کدخبر: 8843

اخبار سیاسی|خبر سیاسی|خبر سیاسی روز

ایران و آمریکا راهی جز توافق ندارن| آمریکا تسلیم شد

فضای دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین هر روز و هر ساعت پررمزورازتر می‌شود.

 سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با نگاهی خوش‌بینانه نسبت به نتیجه احتمالی این دور از مذاکرات اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان کشورمان روند مذاکرات را به نقطه‌ای خواهند رساند که امتیازات بیش از تصور فعلی برای کشور کسب شود که همین امر نیز در نهایت نشان‌دهنده حقانیت جمهوری اسلامی ایران در بحث برجام خواهد بود.

 فضای دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین هر روز و هر ساعت پررمزورازتر می‌شود، خبرهای متفاوت از مقر مذاکرات وین پیش‌بینی‌ها از آینده مذاکرات را مبهم کرده است، گاهی خبرهای روبه‌جلو از مذاکرات به گوش می‌رسد و گاهی دیگر نیز تردیدافکنی‌ها بر وین سایه می‌اندازد.

درهمین‌رابطه، محمود محمدی که دیر زمانی در جریان کامل مذاکرات سعدآباد قرار داشته، تأکید می‌کند؛ نباید اجازه دهیم یک سلسله تضمین‌های بلندمدت از سوی آمریکایی‌ها زمینه بدعهدی مجدد طرف مقابل بعد از توافق احتمالی در مذاکرات وین را ایجاد کند.

او می‌گوید؛ امروز آمریکا چاره‌ای جز تن دادن به خواسته‌های طرف ایرانی ندارد و تنها تلاش خواهد کرد که با عملیات روانی کار خود را به پیش ببرد که این ترفند نیز با هوشیاری مذاکره‌کنندگان فعلی به‌طور حتم خنثی خواهد شد.

محمود محمدی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با قرن نو در خصوص نتایج احتمالی در مذاکرات وین و حتی امکان وقوع توافق در روزهای آینده، اظهار داشت: مطالبی که اخیراً از سوی دیپلمات‌های روسی و چینی از روند مثبت مذاکرات در وین مطرح می‌شود را می‌توان قابل‌اعتنا و نزدیک به واقعیت دانست؛ زیرا این افراد در بطن مذاکرات فعلی قرار دارند.

آمریکا راهی جز توافق ندارد

آمریکا

وی گفت: نباید مطالبی که از سوی برخی کشورها که هیچ ارتباطی با روند فعلی مذاکرات ندارند را مورد توجه جدی قرار داد؛ ضمن اینکه باید توجه داشت آنچه از سوی مذاکره‌کنندگان ایرانی رسانه‌ای می‌شود نیز می‌تواند مبنای تحلیل باشد، زیرا این افراد بسیار قابل‌اعتماد و در حال تلاش برای پیشبرد اهداف کشور در ذیل مذاکرات هسته‌ای هستند.

محمدی با تأکید بر اینکه نمی‌توان بدون دسترسی به مباحث اصلی مطرح‌شده در مذاکرات فعلی یک تحلیل و پیش‌بینی قطعی را ارائه داد، بیان داشت: در شرایط فعلی آمریکایی‌ها راهی جز توافق و جلب رضایت طرف ایرانی ندارند.

مسئول پرونده هسته‌ای کشورمان در مجلس هفتم اضافه کرد: آمریکایی‌ها تخلفات بسیاری در موضوع برجام انجام داده و ضررهای مختلفی را متوجه ملت ایران کرده‌اند و امروز متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند با عملیات روانی و جوسازی‌های رسانه‌ای اهداف خود را به پیش ببرند.

وی با تمجید از مذاکره‌کنندگان ایرانی حاضر در وین گفت: مذاکره‌کنندگان کشورمان بسیار ماهرانه کار خود را به پیش می‌برند و به‌هیچ‌عنوان تحت‌ِتأثیر عملیات‌های روانی طرف مقابل (آمریکایی‌ها) قرار نمی‌گیرند.

ارسال نظر: