کدخبر: 8870

قیمت دلار |نرخ دلار|قیمت یورو

قیمت دلار تحت تاثیر مذاکرات چقدر می شود؟

دلار از منظر برجامی در یک بزنگاه تاریخی به سر می‌برد.

چند روز پیش نرخ دلار بعد از مدتی ثبات نسبی به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت. حالا باید دید در روزهای آینده اخبار سیاسی و اجتماعی که از وین به بازار می‌رسد می‌تواند دلار را کاهشی کند؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در مورد قیمت دلار می‌گوید: دلار از منظر برجامی در یک بزنگاه تاریخی به سر می‌برد.

وی توضیح می‌دهد: اگر توافقی حاصل شود، شاهد کاهش ناپایدار و مقطعی قیمت دلار خواهیم بود. اما اگر توافق انجام نشود، دلار روند قبلی خود را ادامه می‌دهد.

این کارشناس بازارهای مالی درباره دلیل کاهش ناپدار قیمت دلار می‌گوید: به جز برجام باید عوامل داخلی نیز روی کاهش قیمت این ارز تاثیر بگذارد.

وی ادامه می‌دهد: زیرساخت‌ها و ورودی دلار قوی نبوده که بتواند قدرت پول ملی را شاهد باشیم.

به گفته این کارشناس بازارهای مالی پس از شنیدن خبر توافق احتمالا قیمت این ارز به صورت موقت کاهش پیدا کند.محبی تاکید می‌کند: در صورت توافق قیمت دلار در حوالی ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان باقی می‌ماند.

نوسانات دلار طی روزهای اخیر بیش از هرچیزی تحت تاثیر اخبار مربوط به مذاکرات بوده است. درحالی که روزهای حساسی درحال طی شدن است، اخبار و ضدونقیضی که از روند مذاکرات به گوش می‌رسد دلار را وارد دچار نوسان می‌کند.

از طرفی معامله‌گران نیز به دستیابی به توافق در این دور از مذاکرات خوشبین بودند و حتی با شروع آن دلار آزاد را کاهشی کرده و به ۲۶هزار و ۳۰۰تومان نیر رساندند. اما با این اخبار ضدونقیض و تایید و تکذیب‌های مکرر به نظر می‌رسد کمی از امید خود را از دست دادند و طی روزهای گذشته دلار را با اندکی افزایش به کانال ۲۷هزارتومان بازگرداندند.

حال باید دید اخباری که طی روزهای آینده از وین به بازار می‌رسد می‌تواند دلار را کاهشی کند یا در کانال ۲۷هزار تومان ماندگار خواهد شد؟

ارسال نظر: