کدخبر: 8985

اخبار سیاسی/ خبر سیاسی/ خبر سیاسی روز

مذاکرات به کجا رسید؛ هفته بعد آخرین گام مذاکرات برداشته می شود

به نظر می‌رسد مذاکرات وین به ساعات پایانی خود رسیده است.

مذاکرات وین به مراحل حساس خود رسیده است و به نظر می‌رسد نتیجه آن در روزهای آینده مشخص شود. در جدیدترین خبر در این مورد یک‌ سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا، دستیابی به توافق را نزدیک دانسته است.

به نظر می‌رسد مذاکرات وین به ساعات پایانی خود رسیده است. طرف‌های مذاکره دستیابی به توافق را امکان‌پذیر می‌دانند.در جدیدترین خبر، یک‌ سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا گفته است «پیشرفت قابل توجهی» در مذاکرات وین انجام شده است. در نتیجه در صورتی که ایران «جدیت نشان دهد» توافق ظرف چند روز امکان‌پذیر به نظر برسد.

او گفت: «اگر ایران جدیت نشان بدهد، ما می‌توانیم و باید ظرف چند روز به تفاهمی در زمینه بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام دست یابیم.»

این سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا افزود: اما هر چیزی فراتر از آن، احتمال رسیدن به یک توافق را به خطر می‌اندازد (ایسنا).

این در حالی است که پیش از این علی باقری‌کنی در توییتی اعلام کرد: «بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.» به اعتقاد مقامات ایرانی این آمریکا است که باید تصمیم سیاسی لازم را برای دستیابی به توافق بگیرد.

ارسال نظر: