کدخبر: 9146

فرهاد مجیدی| استقلال| اخبار ورزشی

بخت با فرهاد مجیدی یار شد| سوپرایز برای مجیدی

اتفاقی که برای نهمین بار در تاریخ لیگ برتر برای آبی‌ها رخ داده است.

شکست دادن تراکتور در تبریز، رای به پنجمین برد پیاپی استقلال مجیدی داد. اتفاقی که برای نهمین بار در تاریخ لیگ برتر برای آبی‌ها رخ داده است. حالا مجیدی در بازی با فجر به دنبال برد ششم است که تنها 2 بار رقم خورده و اگر این اتفاق رخ دهد، او و تیمش به سمت یک صدرنشینی رکوردشکن دیگر به نام استقلال در تاریخ لیگ برتر حمله‌ور می‌شوند.

* لیگ اول

  اولین مرتبه‌ای که استقلال صاحب 6 برد پیاپی شد با حضور منصور پورحیدری روی نیمکتش در همان اولین دوره لیگ برتر بود. دربی در هفته نهم، پیش از بازی هفته هشتم برگزار شد و استقلال بعد از مساوی با پرسپولیس در هر 6 بازی بعدی‌اش صاحب 3 امتیاز شد: فولاد، سپاهان، ابومسلم، پیکان، ملوان و برق شیراز. اما نتوانست این رکورد را به 7 برساند.

* لیگ چهارم

  این بار امیر قلعه‌نویی پیاپی برد تا به بازی ششم رسید و متوقف شد. استقلال در هفته‌های پایانی لیگ چهارم و بعد از باخت به فولاد، هر 5 بازی بعدی‌اش را برد: برق شیراز، پیکان، ملوان، شموشک و سایپا. آبی‌ها اما در هفته پایانی فصل برابر سپاهان متوقف شدند و همان مساوی، برد ششم را بر باد داد. مساوی‌ای که تبدیل به برد می‌شد اگر رضا عنایتی برابر آرمناک پطروسیان موفق به گل کردن پنالتی‌اش می‌شد.

* لیگ هشتم

  باز هم قلعه‌نویی و بازهم توقف در ششمین بازی. استقلال بعد از شکست برابر سپاهان (با گل به خودی تماشایی علی علیزاده در روزی که برهانی روی نیمکت نشست تا میلاد نوری در ترکیب اصلی قرار بگیرد)، هر 5 بازی بعدی‌اش را برد: مس، برق شیراز، صبا، استقلال اهواز و راه‌آهن. تا نوبت به دربی رسید و مساوی و متوقف شدن روی همان عدد 5.

* لیگ سیزدهم

  قلعه‌نویی برای آخرین بار شانسش را امتحان کرد و بازهم موفق نشد. استقلال در 5 بازی پیاپی موفق به شکست دادن فجر، صبا، داماش، راه‌آهن و استقلال خوزستان شد اما در بازی ششم دوباره به دربی رسید و با یک مساوی، سومین حمله قلعه‌نویی برای رسیدن به 6 برد پیاپی هم ناکام ماند.

* لیگ شانزدهم

  این درست همان زمانی است که تیم منصوریان در اوج بود و برایش صدر و قعر جدول فرقی نداشت چون استقلال به هر رقیبی 3 گل می‌زد. آنها برابر صنعت نفت، پیکان، ماشین‌سازی، پرسپولیس و ذوب‌آهن موفق به ثبت 5 برد پیاپی شدند ولی در تلاش برای پیروزی ششم، در یک بازی عجیب برابر سیاه‌جامگان مساوی کردند.

* لیگ هفدهم

  شفر آلمانی خیلی زود بر اوضاع مسلط شد و بنای ویران منصوریان را سر و سامان داد. استقلال در اواخر فصل موفق به ثبت 5 برد پیاپی برابر سپیدرود، فولاد، پرسپولیس، نفت و سیاه‌جامگان شد اما در تقلا برای برد ششم، در تبریز به گسترش فولاد خورد و با مساوی، فرصت را از دست داد.

 

* لیگ هجدهم

  این بار هم شفر روی نیمکت بود و بازهم برد ششم به دست نیامد. استقلال در 5 بازی پیاپی موفق به شکست دادن پارس جنوبی، ذوب‌آهن، فولاد، نفت مسجدسلیمان و نساجی شد. و درحالیکه همه منتظر برد ششم بودند، ماجرای همچنان مشکوک و مبهم پنالتی چیپ اسماعیلی پیش آمد و استقلال با شکست در دربی، به برد ششم نرسید.

* لیگ نوزدهم

  و بالاخره طلسم شکست و استقلال بعد از 18 سال از طلسم برد ششم عبور کرد. تیم استراماچونی برد پیاپی ششم را جشن گرفت ولی در یک قدمی تاریخ نتوانست هفتمین برد را رقم بزند چراکه به سد محکمی به نام محمدحسین زاهدی‌فرد در اصفهان خورد که از دو قدمی‌اش، اسپک کی‌روش را ندید! استقلال ایتالیایی گل‌گهر، سایپا، پارس جنوبی، تراکتور، صنعت نفت و نساجی را برد اما برابر سپاهان مساوی کرد تا برد ششم به هفتم نرسد.

* لیگ بیست و یکم

  استقلال مجیدی در این فصل به برد پنجم متوالی‌اش رسیده: مس، نفت مسجدسلیمان، هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور. بردن فجر یعنی رسیدن مجیدی به پورحیدری و استراماچونی و ثبت ششمین برد پیاپی. و نبردن فجر یعنی توقف او کنار قلعه‌نویی، شفر و منصوریان. فجر در نیم‌فصل اول هم ترمز بردهای پیاپی استقلال را البته با چاشنی داوری کشید.

ارسال نظر: