کدخبر: 9202

طرح صیانت اجرا می شود؟

طرح صیانت امروز در حالی با ۱۸ رای در کمیسیون تصویب شد که این جلسه در دستور کار مجلس نبود.

طرح صیانت امروز در حالی تصویب شد که این جلسه در دستور کار مجلس نبود. همانطور که نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس اعلام کرد این جلسه فقط یک دعوت شخصی بوده است. اما چگونه در یک جلسه شخصی کلیات طرح صیانت تصویب می‌شود؟

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در جلسه کمیسیون نبودم. دلیل این امر هم این بود که برگزاری این جلسه فرایند آیین نامه‌ای و پارلمانی خود را طی نکرده بود و وجاهت قانونی نداشت.

وی ادامه داد: بنده امروز در صحن علنی هم اعلام کردم و رئیس مجلس هم تایید کرد که این جلسه تنها یک دعوت شخصی است و در دستور کار مجلی نیست. اما به هر حال جلسه را تشکیل دادند  و به زعم خودشان کلیات طرح صیانت را تصویب کردند. این در حالی است که طرح به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده و باید جلسات کمیسیون به منظور رفع ایرادات آن برگزار شود.

نوری گفت: این رای‌گیری وجاهت قانونی و پارلمانی نداشته  و ندارد. از زمانی که جلسات مجلس تشکیل می‌شده هیچ‌گاه در زمان تصویب بودجه به موضوع دیگری رسیدگی نمی‌شد و چنین اتفاقی بی‌سابقه است. مگر چه چیزی در طرح است که برای تصویب آن باید قانون دیگری زیر پا گذاشته شود.

این نماینده مجلس گفت: فشارهای پرفشاری از بیرون بوده و با برخی از افراد تماس‌هایی گرفته شده اما در جریان جزئیات آن نیستم چون کسی جرات ندارد در مورد این موارد با من تماس بگیرد.

ارسال نظر: