کدخبر: 9237

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت خوش حال باشند| سهام جدید برای مردم

در عین حال، گزارشی در ۱۷ مرداد ۹۹ نیز حاکی از این است که در سایه انحراف توزیع این سهام در سال ۸۵، ۶۰ درصد دهک دهم یعنی ثروتمندترین گروه‌های جامعه نیز این سهام را دریافت کرده‌اند.

مجلسی‌ها برای جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی می‌کنند تا آنها نیز از سود سهام عدالت بهره‌مند گردند.نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیشنهادی درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت را به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ ارجاع دادند.

طبق آمارها، در سایه انحراف‍‌های قبلی این طرح، حدود ۲۰ میلیون نفر از جمله دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند.اظهارات پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تاریخ ۵ آبان امسال نشان می‌دهد که تعداد جاماندگان سهام عدالت در ۶ دهک پایین درآمدی (جامعه هدف سهام عدالت) تا ۲۰ میلیون نفر می رسد.

در عین حال، گزارشی در ۱۷ مرداد ۹۹ نیز حاکی از این است که در سایه انحراف توزیع این سهام در سال ۸۵، ۶۰ درصد دهک دهم یعنی ثروتمندترین گروه‌های جامعه نیز این سهام را دریافت کرده‌اند.همچنین دیروز از ارائه پیشنهادی توسط یکی از نمایندگان درخصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مجلس، و در جریان بررسی لایحه بودجه خبر رسید.

چه کسانی سهام عدالت ندارند

سهام عدالت

در این زمینه پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی، جاماندگان سهام عدالت از نهادهای حمایتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند.

وی با بیان این که طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی طی یک سال گذشته مطرح و بررسی شده است، افزود:  متأسفانه این طرح در دولت قبل عملیاتی نشد اما با تغییر دولت و مذاکراتی که با آقای رئیس جمهور داشتم، رئیس جمهور با کلیات این طرح موافقت کرده و موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده است.

با این حال حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت که در جلسه دیروز مجلس حضور داشت، با بیان این که کمیسیون تلفیق ۱۳۰ هزار میلیارد پیشنهاد کرده تا سهام عدالت به مشمولان تامین اجتماعی و ایثارگران واگذار شود، گفت: اما چنین سهامی وجود ندارد و با دادن وعده به مردم و قانونی کردن آن، نتیجه ای جز نارضایتی مشاهده نخواهیم کرد. بنابراین بهتر است تمام میزان سهام قابل واگذاری مشخص و در یک سال برای آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس مجلس: دفتر رهبر معظم انقلاب بیش از یک سال پیگیر مشکلات جاماندگان سهام عدالت هستند.

در ادامه جلسه دیروز، رئیس مجلس اخطار یک نماینده را مبنی بر این که در اصلاح موضوع تخصیص سهام عدالت جاماندگان باید علاوه بر کمیته امداد، به بقیه جاماندگان نیز توجه شود، وارد دانست و در سخنانی گفت: سهام عدالت فقط برای کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی نیست بلکه مردم مستضعف طبق اصل ۴۴ قانون اساسی هم شامل سهام عدالت می‌شوند. البته بیش از یک سال است که دفتر رهبر معظم انقلاب هم پیگیر مشکلات جاماندگان سهام عدالت بودند و کار کارشناسی درباره سهام عدالت شده است.

ارسال نظر: