کدخبر: 9273

اخبار سیاسی | خبر سیاسی | خبر سیاسی روز

اوکراین تنها ماند| آمار کشتگان غیرنظامی هر لحظه بیشتر می شود

​ خبرنگار سی ان ان به نقل از ارتش روسیه گزارش کرد که نیروهای اوکراینی در مواجهه با حمله روسیه هیچ‌گونه مقاومتی نکرده‌اند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حضور نیروها و تجهیزات روسیه در نزدیکی شهر «خارکیف» اوکراین خبر می‌دهد. خبرنگار سی ان ان به نقل از ارتش روسیه گزارش کرد که نیروهای اوکراینی در مواجهه با حمله روسیه هیچ‌گونه مقاومتی نکرده‌اند.

طبق این گزارش، ارتش روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس مرزی اوکراین «هیچ مقاومتی» در برابر یگان‌های روسی که به خاک اوکراین حمله می‌کنند، از خود نشان نداده‌اند.

ارتش روسیه همچنین در این بیانیه گفته است که پدافند هوایی اوکراین را «سرکوب» کرده است و همچنین ادعای نیروهای اوکراینی مبنی بر سرنگونی چند هواپیمای روسی را رد کرد و گفت که گزارش ها «با واقعیت مطابقت ندارد».

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین پیشتر اعلام کرد که پنج هواپیمای روسیه و یک بالگرد روس، بامداد پنجشنبه در جریان حمله نیروهای روسی به اوکراین سرنگون شدند.ارتش اوکراین مدعی شده است که درجریان عملیات خمپاره‌ای روسیه، دست‌کم هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۹ نفر نیز زخمی شدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حضور نیروها و تجهیزات روسیه در نزدیکی شهر «خارکیف» اوکراین خبر می‌دهد.وزارت خارجه چین با تأکید بر اینکه از نزدیک اوضاع اوکراین را تحت نظر دارند و خواستار خویشتنداری طرفین شد، گفت: «آنطور که برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند، حضور نیروهای روسیه در اوکراین اشغالگری نیست».

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» با انتشار تصویری نوشته همزمان با عملیات نظامی روسیه، شماری از مردم اوکراین در حال خروج از پایتخت هستند تا بتوانند خود را به غرب این کشور و مرزهای لهستان و ناتو برسانند.

وزارت دفاع اوکراین امروز (پنجشنبه) مدعی شد که ارتش روسیه از سوی ارتش اوکراین متحمل خساراتی شده است.وزارت دفاع اوکراین مدعی شده است که نیروهای این کشور «با عزت» در حال مقابله با عملیات تهاجمی روسیه هستند و خساراتی را به ارتش روسیه متحمل کرده‌اند.

اوکراین

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین که بر روی واتس اپ منتشر شده، آمده است: «نیروهای دفاع ملی با استفاده از حق دفاع از خود مطابق با بند ۵۱ از منشور سازمان ملل با عزت در حال مقابله با تلاش‌های دشمن برای ورود  غیرقانونی به مرزهای کشور هستند. اوضاع تحت کنترل است و ارتش روسیه متحمل خسارت شده است. هیچ‌گونه تلفاتی در میان مدافعان اوکراین وجود ندارد».

سفارت روسیه در اوکراین از تخلیه کامل سفارتخانه در «کی‌یف» خبر داد و گفت که تمامی دیپلمات‌های روس اوکراین را ترک کردند.

سفارتخانه روسیه در پایتخت اوکراین در این خصوص اعلام کرد: «تمام دیپلمات‌های روس، اوکراین را ترک کرده‌اند».کمیسیون اروپا اعلام کرد که بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه بخش‌های استراتژیک اقتصاد روسیه پیشنهاد خواهد کرد که دسترسی این کشور به فناوری‌ها و بازارهای کلیدی اتحادیه اروپا را مسدود می‌کند.

ارسال نظر: