کدخبر: 9276

مسکن ملی/مسکن مهر/مسکن ارزان

مسکن ملی ارزان بخرید| خانه ارزان شد

در تدوین برنامه اجرایی ساخت چهار میلیون واحد مسکن، نزدیک کردن توان خانوار به قیمت تمام شده راهبرد اصلی دولت است.

محمودزاده گفت: برای نخستین بار در طرح‌های حمایتی کشور میزان تسهیلات و کامزد تسهیلات متفاوت و بر اساس دهک درامدی است.قیمت مسکن ملی در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن ملی باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن ملی دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن ملی خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن ملی را میخوانیم.

 در تدوین برنامه اجرایی ساخت چهار میلیون واحد مسکن، نزدیک کردن توان خانوار به قیمت تمام شده راهبرد اصلی دولت است.

محمودزاده گفت: برای نخستین بار در طرح‌های حمایتی کشور میزان تسهیلات و کامزد تسهیلات متفاوت و بر اساس دهک درامدی است. در این طرح تنوعی در سود تسهیلات و مبلغ که ناشی از کمک دولت به خانوار است در نظر گرفته شده است. مطالعات ما در راستای کمک به دهک‌های پایین و حمایت دولت است که بیشترین کمک به دهک اول تا سوم است.

وی ادامه داد: در مدت کمتر از پنج ماهی که قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه ابلاغ شده، ۹۸۰ هزار واحد زمین با کاربری مسکونی برای طرح تامین شده که کلنگ زنی ۳۲۰ هزار واحد آن انجام شده و ۱.۴ دهم میلیون اراضی زمین تعیین و در دست بررسی است. بر این اساس در کمتر از پنج ماه نزدیک به یک میلیون واحد زمین تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون بیش از سه میلیون و ۳۵۰ متقاضی در طرح ثبت نام کردند. در همه شهرها ثبت نام در حال انجام است، همچنین ۴۰۰ هزار متقاضی مجرد در این طرح ثبت نام کردند.

این مقام مسوول گفت: بیش از ۹۰ درصد پالایش ها انجام شده و به استان‌ها ارسال شده است تا شرط سکونت بررسی شود. این مهم در  زمان کوتاهی انجام خواهد شد و در ابتدای سال آینده نهضت بزرگ ساخت و ساز شروع خواهد شد.یه کارشناس بازار مسکن پیش بینی کرد در صورت حصول توافق هسته ای در اردیبهشت و خرداد، به میزان کاهش نرخ ارز شاهد افت قیمت مسکن خواهیم بود.

 یک کارشناس بازار مسکن گفت: پیش‌بینی من این است که در صورت حصول توافق هسته‌ای در اردیبهشت و خرداد با افت قیمت مسکن به میزان کاهش نرخ ارز مواجه شویم که فرصت مناسبی برای خریداران مصرفی است؛ چون ریزش بازار مسکن، طولانی مدت نخواهد بود.

ارسال نظر: