کدخبر: 9277

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

سهام عدالتی ها بخوانند| روش انتقال سهام عدالت به وراث

فرآیند تخصیص سهام عدالت اشخاص فوت‌‌‌شده به وراث آنها در کمترین زمان ممکن و به‌‌‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

فرآیند تخصیص سهام عدالت اشخاص فوت‌‌‌شده به وراث آنها در کمترین زمان ممکن و به‌‌‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌‌‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: فرآیند تخصیص سهام عدالت اشخاص فوت‌‌‌شده به وراث آنها در کمترین زمان ممکن و به‌‌‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.غلامرضا ابوترابی در پاسخ به این پرسش «رادیو تهران» که آیا امکان تغییر شماره‌‌‌حساب برای دارندگان سهام عدالت وجود دارد یا خیر.

 گفت: در پی ادغام سه بانک مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان و کوثر در بانک سپه، شماره شبای مشتریان بانک‌های مذکور به دستور بانک مرکزی تغییر کرده است و دارندگان حساب در بانک‌های ادغام‌‌‌ شده باید شماره شبای جدید خود را از بانک سپه دریافت و آن را در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت ثبت کنند تا سود سهام عدالت به‌‌‌حساب آنها وارد شود.

ثبت‌نام جدید برای جاماندگان این سهام داریم یا خیر؟

سهام عدالت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت‌‌‌نام جدید برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از این سهام داریم یا خیر، تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره کسانی که به هر دلیلی به آنها سهام عدالت تخصیص پیدا نکرده، در حیطه اختیارات دولت و مجلس است و شرکت سپرده‌‌‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در این خصوص مسوولیتی ندارد.

اگر ثبت‌‌‌نام جدید برای تخصیص سهام عدالت صورت بگیرد، سود سهام به افرادی که به‌‌‌تازگی ثبت‌‌‌نام کردند نیز تعلق می‌گیرد. این مقام مسوول تاکید کرد: شناسایی جاماندگان از سهام عدالت کار دشواری است، ضمن اینکه باید میزان سهام دولت در شرکت‌ها بررسی شود که آیا امکان تخصیص سهام برای افراد جدید ممکن است یا خیر. در کوتاه‌‌‌مدت این امکان فراهم نخواهد بود؛ ولی ممکن است در درازمدت تخصیص مجدد سهام عدالت محقق شود.

نایب‌‌‌رئیس هیات مدیره و قائم‌‌‌مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌‌‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پاسخ به این پرسش که تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می‌شود، بیان کرد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از ۳میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت کرده‌‌‌اند و تخصیص سهام عدالت افراد فوت‌‌‌شدگان به وراث آنها مراحل قانونی متعددی دارد. تلاش می‌‌‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌‌‌های قانونی ازجمله آیین‌‌‌نامه اجرایی سها زمان ممکن و به‌‌‌صورت غیرحضوری انجام شود. ضمن اینکه سودهای تعلق‌‌‌گرفته سال‌های ۹۸ و ۹۹ را نیز بین وراث تقسیم خواهیم کرد.

ارسال نظر: