کدخبر: 9374

انفجار وحشتناک در انبار نفت| انبار بمباران شد

در ۲۴ ساعت اخیر مناطق مختلف جمهوریهای دونتسک و لوگانسک همچنان هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار داشتند.

ایرنا نوشت: گلوله باران شهرهای منطقه دونباس توسط ارتش اوکراین ادامه دارد. یک انبار بزرگ نفت در جمهوری خلق لوگانسک با پرتاب موشک ارتش اوکراین منفجر شد و ملی گرایان مسلح اوکراین پنج سرباز این کشور را تیرباران کردند.

شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ روز یکشنبه در گزارشی از وضعیت مناطق جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک، به نقل از خبرنگاران خود در این منطقه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت اخیر مناطق مختلف جمهوریهای دونتسک و لوگانسک همچنان هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار داشتند. 

در جمهوری خلق دونتسک، نیروهای اوکراینی بخش زایتسووا در حومه شهر گارلوفکا را با تسلیحات سنگین از جمله خمپاره انداز ۱۲۲ میلیمتری گلوله باران کردند و شش گلوله خمپاره از این نوع به اماکن مسکونی اصابت کرد.

در شهر دونتسک بر اثر گلوله باران نیروهای اوکراینی یک نوجوان دختر بشدت مجروح شد. در این منطقه چندین ترانسفورماتور برق از کار افتاده و به ساختمان های مسکونی نیز آسیب هایی وارد آمد.

 در جمهوری خلق لوگانسک هم  گلوله باران چندین منطقه آن توسط نیروهای اوکراینی ادامه دارد. در منطقه کروفسک، خط لوله گاز بر اثر اصابت گلوله خمپاره آسیب دید و بر اثر این حادثه سیستم گرمارسانی به ۱۶۰ ساختمان مسکونی از کار افتاد.

در شهر روونکی جمهوری خلق لوگانسک هم بر اثر گلوله باران نیروهای اوکراینی دو انفجار رخ داد که یکی از این دو انفجار در مخزن بزرگ نگهداری نفت بود که به دلیل اصابت موشک رخ داد و بر اثر آن ۲۰۰ تن گازوییل در آتش سوخت.ساکنان چندین ساختمان مسکونی نزدیک این مخزن تخلیه شدند. 

در همین حال به گزارش وزارت دفاع روسیه، پیشروی نیروهای ارتش لوگانسک و دونتسک ادامه دارد و نیروهای لوگانسکی در شبانه روز اخیر تا ۴۶ کیلومتر در جبهه نبرد پیشروی کردند. 

در گزارش روسیه ۲۴ به عقب نشینی سربازان اوکراینی در مناطق دونتسک و لوگانسک اشاره شده و آنها قبل از عقب نشینی زیرساخت های منطقه ازجمله ترانسفورماتورهای برق را منهدم می کنند.

ملی گرایان افراطی اوکراینی که چند گردان در شرق این کشور مستقر کرده اند دیشب پنج سرباز اوکراینی را که قصد تسلیم شدن داشتند، قبل از عقب نشینی تیرباران کردند. 

ارسال نظر: