کدخبر: 9375

اخبار ورزشی| خبر ورزشی | اخبار ورزشی امروز

تیم ملی ستاره هاش را از دست داد

این دو بازیکن براساس مقررات مربوطه تا زمانی مجوز حضور در تیم ملی و لیگ های برتر را داشته اند.

معاون اجتماعی نظام وظیفه از محرومیت دو بازیکن تیم فوتبال استقلال از حضور در تیم ملی و تیم باشگاهی خبر داد.حسین زاهدی معاون صبح امروز یکشنبه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: این دو بازیکن براساس مقررات مربوطه تا زمانی مجوز حضور در تیم ملی و لیگ های برتر را داشته اند. آخرین موعدی که تعریف شده بود اول اسفند ۱۴۰۰ بوده است. این تاریخ برای همه یکسان است. 

وی در مورد این که باشگاه استقلال اعلام کرده است که یزدانی باید هشتم اعزام می شد گفت: اول اسفند برای اعزام مشخص شده بود اما براساس نظر ستاد کل تربیت بدنی مشخص کرده بود مبنی بر تقسیم یکی از این عزیزان به نیروی دریایی ارتش و یکی به سپاه پاسداران باید اعزام می شدند. 

وی ادامه داد: براساس اطلاعی که ما کسب کرده ایم هیچ اعلام حضوری ثبت نشده است. به همین خاطر این عزیزان غایب هستند. استعلام های کتبی هم صورت گرفته است اما ملاک ثبت در سامانه است که تاکنون این اتفاق رخ نداده است. 

زاهدی در پاسخ به این پرسش که با این غیبت آیا آنها می توانند در تیم ملی و باشگاهی بازی کنند یا خیر گفت: این دو بازیکن دیگر اجازه فعالیت فوتبالی ندارند و می‌توانند در محل خدمت‌شان اگر تیم ورزشی باشد در آنجا فعالیت کنند! با توجه به این که اعلام حضور نشده اند از نظر ما غایب هستند.

این مقام مسئول که با برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه صحبت می کرد ادامه داد: اگر غایب باشند تصمیم گیری در مورد این که در تیمی بازی کنند با بخش نیرو است. هر جا آنها صلاح بدانند بازی خواهند کرد. 

وی تاکید کرد: در آبان ماه به استقلالی‌ها گفتیم یزدانی و مرادمند فقط تا نیم فصل می‌توانند در تیم‌شان باشند. تاکید کردیم با توجه به شرایط این دو بازیکن آنها تا نیم فصل صرفا اجازه بازی دارند. به خاطر همین اعلام بود که ما برگه اعزام را برای اسفندماه در نظر گرفتیم. آقای آجورلو در جریان بودند و در آبان ماه به ایشان تاکید شد که با این مشکل مواجه نشوند.

زاهدی ادامه داد: تمامی جوانان ایرانی از سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت می رسند. یزدانی ۱۲ سال قبل به این سن رسیده است اما براساس امتیازاتی که او داشته به سربازی اعزام نشده اند. حالا که زمان ادای دین شده عزیزان به دنبال قانون گریزی هستند و به نحوی لباس سربازی را کوچک می شمارند. این عزیزان باید افتخار کنند به پوشیدن چنین لباسی. متاسفانه مشورت های غلطی به آنها داده شده است. 

وی در مورد مشکل خدمت سربازی وحید امیری بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس نیز گفت: ما امین مردم هستیم و اطلاعات افراد را در اختیار مردم قرار دهیم. به موضوعات شخصی افراد ورود نکنید. اگر کسی گزارشی دارد می تواند به سازمان لیگ یا جاهای دیگر ارائه کند. اگر لازم باشد سازمان لیگ به طور رسمی از ما استعلام می گیرد و ما توضیح می دهیم. وضعیت شخصی افراد باید محرمانه بماند. 

ارسال نظر: