کدخبر: 9415

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | وام بازنشستگان

عیدی بازنشستگان در جیب کیست؟

از روزی که مبلغ عیدی بازنشسته‌ها مشخص شد، بازنشستگان منتظرند تا عیدیشان واریز شود.

هرچند قرار بود بازنشستگان تا امروز عیدی خود را دریافت کنند، اما هنوز عیدی برای بسیاری از بازنشستگان واریز نشده است؛ حال تکلیف این افراد چیست و برای پیگیری عیدی چه کنند؟

از روزی که مبلغ عیدی بازنشسته‌ها مشخص شد، بازنشستگان منتظرند تا عیدیشان واریز شود؛ از اواخر بهمن که قرار بود عیدی‌ها واریز شود تا به امروز که به نیمه اول اسفند ماه نزدیک می‌شویم، نیز این انتظار ادامه داشت است؛ هرچند بسیاری از بازنشستگان امروز عیدی خود را دریافت کردند، اما هنوز عیدی برخی از بازنشسته‌ها واریز نشده است و مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: عیدی بیش از ۵۰ درصد از بازنشستگان طی دو روز گذشته به حسابشان واریز شد. بنابراین هنوز نیمی از بازنشستگان عیدی خود را دریافت نکردند.

 حال تکلیف این افراد چیست و افرادی که عیدی خود را دریافت نکرده‌اند، باید چه کنند؟ مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در پاسخ به این سوال گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که به هر علتی تا پایان هفته جاری عیدی دریافت نکردند، با تلفن ۱۴۲۰ یا با مراجعه به واحد مستمری بگیران شعب نسبت به عدم واریزی عیدی خود اقدام کنند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا عیدی بازنشستگان امسال بدین شکل واریز شده است؟ بیش از 15روز، حتی زمان پرداخت عیدی مشخص نبود و بازنشستگان در انتظار واریز عیدی بودند؛ این در حالیست که سال‌های گذشته عیدی در همان اواخر بهمن و یا اوایل اسفند ماه واریز می‌شد.

امسال نه تنها زمان واریز مشخص نبود، بلکه عیدی هم دیر واریز شد و هم برای بسیاری از بازنشستگان واریز نشد؛ مسئولان نیز در این رابطه پاسخگو نبودند. کمترین کاری که در این شرایط می‌شد انجام داد، پاسخگویی بود که آن هم انجام نشد.

ارسال نظر: