کدخبر: 9455

مذاکرات روسیه و اوکراین به کجا رسید؟

تا کنون نتیجه‌ای که دلخواه ما باشد وجود ندارد.

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که مذاکرات این کشور با هیات روسی در بلاروس هنوز به نتیجه قابل قبول برای اوکراین نرسیده است. رئیس جمهور اوکراین شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که مذاکرات بین هیأت‌های اوکراین و روسیه در بلاروس در این روز، نتایج دلخواه کی‌یف را به همراه نداشته است.

ولادیمیر زلنسکی گفت: تا کنون نتیجه‌ای که دلخواه ما باشد وجود ندارد. روسیه مواضع خود را شرح داد و ما هم در مورد برخی نکات برای پایان دادن به جنگ صحبت کردیم.

وی افزود: پس از بازگشت هیأت اوکراین به کی‌یف، چیزهایی را که شنیدیم تحلیل خواهیم کرد و نحوه انتقال به دور دوم مذاکرات را تعیین خواهیم کرد.

رئیس جمهور اوکراین در عین حال مجدداً از کشورهای غربی خواست با اعمال تحریم‌های شدید فشار بیشتری به روسیه وارد کنند.وی همچنین ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را خواستار شد.

گفتنی است که روسیه صبح پنج‌شنبه گذشته پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد ندارد اوکراین را اشغال کند، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح کند و تهدیداتش را متوقف کند.

ارسال نظر: