کدخبر: 9456

اخبار روز | اخبار مهم روز | اخبار حوادث

سرقت مسلحانه راننده اسنپ را سکته داد| مسافر بی رحم چاقو به دست شد

روز یکشنبه یکم اسفند ماه حدود ساعت ۲۳:۲۰ مسافری از حوالی نظام آباد را سوار کردم که اتفاقاً جلو هم نشست.

هنرمند و نوازنده موسیقی که برای امرار معاش به‌عنوان راننده تاکسی اینترنتی کار می‌کرد طعمه سارقان شد.

چندی پیش یکی از هنرمندان موسیقی که نوازنده تنبک است، به علت مشکلاتی که به علت کرونا در تأمین مخارج زندگی به او تحمیل شد، وارد اسنپ شده و به مدت یک سال بود که با ماشین کار می‌کرد اما توسط یکی از مسافرها مورد سرقت واقع شد. محسن علیزادگان ـ نوازنده دف و تنبک ـ درباره اتفاقی که برای او رخ داده به ایسنا گفت: روز یکشنبه یکم اسفند ماه حدود ساعت ۲۳:۲۰ مسافری از حوالی نظام آباد را سوار کردم که اتفاقاً جلو هم نشست. زمانی که به مقصد رسیدیم، با اشاره سر به من گفت که به داخل کوچه بروم. من گمان کردم که قصد دارد در کوچه پیاده شود ولی به محض اینکه می‌خواستم دنده عقب بروم، متوجه شدم چاقویی را روی پهلویم نگه داشته و با پرخاشگری تهدید می‌کرد: «تکون بخوری با چاقو می‌زنمت.» من هم از ترس جانم سکوت کردم و او هم هر دو گوشی‌ که همراهم بود، ساعت و مبلغی پول نقد را گرفت و بعد هم بسرعت فرار کرد.

این هنرمند ادامه داد: زمانی که به اسنپ اطلاع دادم، تنها ابراز تأسف کردند و پاسخ دادند که تنها از نظر تیم حقوقی در کنار من هستند و مشخصات مسافر را هم به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهند؛ ولی مسأله مهم ضربه روحی پس از خسارت مالی‌ای است که در این شرایط اقتصادی به من وارد شده است و قرار هم نیست جبران شود.

او تصریح می‌کند: موضوع دیگری که جان و مال خیلی از راننده‌ها را تهدید می‌کند، این است که در اسنپ هر کسی می‌تواند با یک خط که ممکن است متعلق به خود او هم نباشد وارد اسنپ شده و از خدمات آن استفاده کند. سؤال من این است که چرا اسنپ و تپسی کارت ملی مسافر را چون رانندگان اسکن نمی‌کند؟ از طرفی در اسنپ براحتی می‌توان برای فرد دیگری از طریق گزینه «اسنپ برای دیگران» ماشین گرفت. توجیه آن هم این است که این گزینه برای راحتی خانواده‌ها در اسنپ گرفتن برای نزدیکانشان است. متأسفم که در اسنپ نه بیمه و نه امنیت جانی و مالی داریم تا حدی که اگر ماشین‌مان را هم به سرقت ببرند کسی پاسخگو نیست.

وی در ادامه گفت: با شیوع کرونا تعداد هنرجویان کاهش پیدا کرد و از طرفی در این دو سال هیچ کنسرتی نداشتیم که به نحوی کمک هزینه باشد. کرونا ما را خانه‌نشین کرد و تا شش ماه اول شیوع کرونا تنها یک سوم هنرجویان در کلاس‌ها شرکت می‌کردند و روز به روز هم تورم افزایش پیدا می‌کرد.

ارسال نظر: