کدخبر: 9464

هواشناسی | آب و هوا | برف و یخبندان

هواشناسی هشدار داد| برف و کولاک در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و کولاک در ارتفاعات و احتمال سقوط بهمن خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کوهستان‌ها و ارتفاعات کشور گفت: امروز(۱۰ اسفندماه) بارش برف و باران در ارتفاعات خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و همدان دور از انتظار نیست. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و کولاک در ارتفاعات و احتمال سقوط بهمن خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کوهستان‌ها و ارتفاعات کشور اظهار کرد: امروز(۱۰ اسفندماه) بارش برف و باران در ارتفاعات خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و همدان دور از انتظار نیست.

وی افزود: روز چهارشنبه(۱۱ اسفندماه) پدیده جوی خاصی وجود ندارد و تنها با توجه به بارندگی‌های اخیر، احتمال سقوط بهمن وجود دارد که کوهنوردان باید احتیاط کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز چهارشنبه (۱۱ اسفندماه) در ارتفاعات دماوند افزایش سرعت باد تا ۵۰ کیلومتر مورد انتظار است و روز پنجشنبه (۱۲ اسفندماه) بارش برف و باران در ارتفاعات دماوند پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه (۱۲ اسفندماه) در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و ارتفاعات لرستان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.ضیاییان در پایان اظهارکرد: روز جمعه(۱۳ اسفندماه) در رشته‌کوه البرز و زاگرس بارش برف و کولاک برف دور از انتظار نیست بنابراین کوهنوردان از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات در این روز اجتناب کنند.

ارسال نظر: