کدخبر: 9516

ایرانخودرو| محصولات ایرانخودرو| قرعه کشی ایرانخودرو

ایرانخودرو حراج کرد| تسهیلات ایرانخودرو به زنان خانه دار

با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، خودروسازان همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند.

ایران خودرو و سایپا بر اساس قانون جوانی جمعیت موظف شده‌اند که به برخی مادران بدون قرعه‌کشی خودرو بفروشند. اما شرایط ثبت‌نام خودرو برای فرزند دوم چیست؟

با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، خودروسازان همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند. حالا هم ایران خودرو و سایپا بر اساس قانون جوانی جمعیت موظف شده‌اند که به برخی مادران بدون قرعه‌کشی خودرو بفروشند و بخشنامه‌های اجرای آن را جداگانه صادر کرده‌اند. اما شرایط ثبت‌نام خودرو برای فرزند دوم چیست؟

هر دو خودروساز، این بخشنامه‌ها را در راستای در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ دانسته‌اند. مادرانی که فرزند دوم آنها از این تاریخ به بعد متولد شده است مشمول طرح‌های ایران خودرو و سایپا، هستند.آنها تاکید کرده‌اند که اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص محصول در قالب قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد. در غیر این صورت، همه مادران مشمول که شرایط آنها به تایید سازمان‌های ذیربط برسند، امکان واریز وجه را دارند.

در هر دو بخشنامه آمده است: اطلاعات طرح مذکور، به سازمان ثبت احوال ارسال می‌گردد، تا پس از شناسایی مادران حائز شرایط، امکان واریز وجه برای ایشان میسر شود.

قیمت‌ها در طرح ایران خودرو، قطعی و موعد تحویل محصولات ۳ ماهه است. ثبت‌نام در این طرح، از دیروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. طرح سایپا، «پیش فروش یکساله» و مبالغ اعلامی، علی‌الحساب هست. فردا و پس فردا امکان ثبت‌نام در این طرح وجود دارد.

 حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌های فروش ایران خودرو و ساپیا به مادران چقدر با بازار تفاوت دارد؟با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می‌شود.

پژو پارس

یکی از خودروهایی که نام آن در طرح فروش این شرکت دیده می‌شود، پژو پارس است.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۱۶۹ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

پژو پارس TU۵

متقاضیان می‌توانند در این طرح فروش، پژو پارس TU۵ را نیز انتخاب کنند.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۱۷۵ میلیون و ۹۲۳ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۳۳۳ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در این طرح، از امکان خرید پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای نیز برخوردارند.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، ۲۳۵ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان تعیین شده است. این خودرو در بازار، ۳۶۳ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در این طرح فروش عرضه می‌شود، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک است.قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۹۷ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۴۷۹ میلیون تومان قیمت دارد.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در پیش فروش این شرکت نشان می‌دهد.

این تفاوت برای پژو پارس به ۸۲ و در مورد پژو پارس TU۵به ۹۷ میلیون تومان می‌رسد.

فروشندگان پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای را حدود ۱۲۷ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه می‌فروشند.

اختلاف قیمت در مورد دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک حدود ۸۲ میلیون تومان است.

ارسال نظر: