کدخبر: 9576

اخبار سیاسی/ خبر سیاسی/ خبر سیاسی روز

جنگ جهانی سوم شروع شد| جنگ هسته ای دنیا را نابود می کند

مقامات می گویند که نمی توانند مجروحان را تخلیه کنند.

ماریوپل، بندر اصلی شرق اوکراین، بدون آب و برق تحت بمباران شدید محاصره شده است. مقامات می گویند که نمی توانند مجروحان را تخلیه کنند. بنا بر گزارش رویترز، شورای شهر وضعیت را با محاصره لنینگراد در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد. در شرایطی که به نظر می رسد روس ها در طراحی عملیات نظامی خود در تجاوز به خاک اوکراین دچار اشتباه محاسباتی شده باشند، بیم آن می رود که کرملین تاکتیک های هولناک دیگری را در پیش گیرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، در شرایطی که عملیات تجاوز نظامی روسیه به اوکراین از امروز (پنجشنبه) وارد دومین هفته خود شد که نیروهای مهاجم در شمال کیف با مقاومت شدید روبرو شده اند و چندین شهر اوکراین نیز زیر بمباران شدید روسیه قرار دارند.

بنا به گزارش اکوایران، سازمان ملل اعلام کرده بحران انسانی در حال وخیم تر شدن است و بیش از یک میلیون پناهنده اکنون از اوکراین فرار کرده اند. صدها سرباز روس و غیرنظامیان اوکراینی از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیروهای خود را به مرز اعزام کرد، کشته شده اند. و روسیه تحت تحریم های شدیدی بین المللی قرار گرفته که تا پیش از این اقتصادی به این بزرگی در دنیا تجربه نکرده است.

پعلیرغم طرح اولیه روس ها برای سرنگونی سریع دولت کیف، روسیه تاکنون تنها یک شهر بزرگ اوکراین را تصرف کرده است (بندر خرسون در کرانه رودخانه دنیپرو ، که تانک هایش روز چهارشنبه وارد آن شدند). روسیه تاکتیک‌های خود را تغییر داده و بمباران شهرهای بزرگ را تشدید کرده است. بخش‌هایی از مرکز خارکیف، شهری با 1.5 میلیون نفر جمعیت، زیر آوار رفته است.

پماریوپل، بندر اصلی شرق اوکراین، بدون آب و برق تحت بمباران شدید محاصره شده است. مقامات می گویند که نمی توانند مجروحان را تخلیه کنند. بنا بر گزارش رویترز، شورای شهر وضعیت را با محاصره لنینگراد در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد. شورای شهر ماریوپول اعلام کرد که نیروهای روسی به طور مداوم و عمدا زیرساخت های غیرنظامی حیاتی در بندر جنوب شرقی اوکراین را مورد هدف قرار داده و این بندر را در شرایط بدون آب، گرمایش و برق گذاشته و از آوردن آذوقه یا تخلیه مردم جلوگیری می کنند.

بیانیه شورا با اشاره به محاصره طولانی مدت لنینگراد (سنت پترزبورگ) توسط ارتش آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم گفته آنها منابع غذایی را از بین می برند و ما را محاصره کرده اند، مانند لنینگراد قدیمی که حدود 1.5 میلیون نفر در طول این محاصره که بیش از دو سال طول کشید جان باختند. شورا گفته: «به عمد، هفت روز است که زیرساخت های حیاتی حیاتی (ماریوپل) را تخریب کرده اند. ما نور، آب و گرما نداریم»

این سازمان افزود که به دنبال ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای ماریوپل و همچنین تلاش برای بازسازی زیرساخت ها هستیم. در این بیانیه آمده: «ماریوپل همچنان زیر آتش است. زنان، کودکان و افراد مسن در رنج هستند. ما به عنوان یک ملت در حال نابودی هستیم. این نسل کشی مردم اوکراین است».

ارسال نظر: