کدخبر: 9598

رتبه بندی معلمان به سرانجام رسید| حقوق معلمان چقدر می شود؟

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل مواردی است که به اعتبار رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملاً فرهنگیان دریافتی خود را بر همین اساس خواهند داشت. ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان در نظر گرفته شده است. معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون ۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق حقوق پایه کارمندان در سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان حائزین این رتبه با ۴۵ درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به ۸ میلیون تومان می‌رسد

معلمان حائز رتبه دوم علاوه بر حقوق پایه سال جاری که ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است با ۵۵ درصد افزایش حقوق مواجه می‌شود.

ارسال نظر: