کدخبر: 9647

یارانه معیشتی | یارانه | زمان واریز یارانه

یارانه نوروزی برای این افراد| رئیسی یارانه نوروزی می دهد

مبلغ بسته معیشتی نوروز هنوز مشخص نیست.

در دو سال گذشته، دولت در آستانه سال نو، یارانه نقدی جدیدی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز می‌کرد. امسال هم وزیر کار از بسته معیشتی عید رونمایی کرده است. اما ماجرای بسته معیشتی عید چیست؟یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه معیشتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود.ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

 

یارانه معیشتی مبلغ بسته معیشتی عید چقدر است؟

یارانه

مبلغ بسته معیشتی نوروز هنوز مشخص نیست. پیشنهاد واریز یارانه نوروز مطرح شده و لیست مشمولان هم آماده شده است. اما مبلغ یارانه نوروز، منتظر دستور رئیس جمهور و نظر سازمان برنامه و بودجه است. یعنی باید منتظر ماند و دید سازمان برنامه و بودجه چه اعتباری برای این یارانه تخصیص می‌دهد.

وزیر کار هم گفته بود پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم، جمع‌بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی صورت گرفته و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

فرودین ۱۴۰۰ دولت یارانه‌ای را تحت عنوان بسته معیشتی رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که قرار بود مبلغ آن، معادل یارانه معیشتی باشد. اما پس از واریز مشخص شد که مبلغ یارانه واریزی کمتر از یارانه معیشتی بوده است.

 خبر مهم وزیر کار درباره حذف یارانه ثروتمندان

یارانه

هنوز مشخص نیست بسته معیشتی عید، در قالب سبد کالاست و یا یارانه نقدی. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد به احتمال زیاد دولت قصد دارد در اسفند ماه و در آستانه سال جدید، علاوه بر یارانه‌های معمول، مبلغی به‌عنوان عیدی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کند. بر این اساس به احتمال زیاد و طبق سنوات گذشته، بسته معیشتی عید، یارانه نقدی است.

مشمولان بسته یارانه معیشتی عید

یارانه

چه کسانی بسته معیشتی نوروز را دریافت می‌کنند؟ پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز مشخص کرده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر مشمول بسته معیشتی عید می‌شوند. به عبارت دیگر، اگرچه گفته می‌شود احتمالا مبلغ یارانه نوروز،‌ معادل یارانه معیشتی است اما مشمولان یارانه نوروز و یارانه معیشتی یکسان نیستند. احتمالا همان افرادی که یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کردند، می‌توانند منتظر دریافت بسته معیشتی عید هم باشند.برآورد دولت این است که برای سه دهک اول یارانه‌ای حدود به ۴ دهک بعدی هم پرداخت یارانه به صورتی دیگر است جزییات طرح را در گزارش بخوانید.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین  این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت دست به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط نزند مجبور است که از بانک مرکزی استقراض کند. 

قادری با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد، تصریح کرد: دولت مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی را در قالب کارت معیشتی و یارانه به مردم پرداخت خواهد کرد. 

وی افزود: برآورد دولت این است که برای سه دهک اول یارانه‌ای حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و به ۴ دهک بعدی حدود ۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت کند که این اعداد مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی است. همچنین قرار است تمام یارانه های پرداختی را در یک قالب به مردم پرداخت کند.

ارسال نظر: