کدخبر: 9785

هواشناسی | آب و هوا | باران و سیل

پیش بینی هواشناسی: سامانه بارشی جدید در راه این استان ها

​سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز از بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی در نوار غربی، جنوب غربی و شمالی خبر داد.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه بارش‌ها در نوار غربی و شمالی کشور،‌شمال فارس و غرب اصفهان ادامه خواهد داشت. شنبه هفته آینده گستره بارش‌ها فقط برای نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور است.

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز از بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی در نوار غربی، جنوب غربی و شمالی خبر داد.بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا ظهر امروز در نوار شرقی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور شده و به‌تدریج نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شدت بارش‌ها برای جنوب آذربایجان غربی، کردستان،‌شمال زنجان و کرمانشاه است و در ارتفاعات بارش برف و در سایر مناطق بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

فردا پنجشنبه علاوه بر این مناطق در غرب اصفهان و شمال فارس نیز بارش روی می‌دهد  و به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر،‌بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.بر اساس  اعلام  سازمان هواشناسی  روز جمعه بارش‌ها در نوار غربی و شمالی کشور،‌شمال فارس و غرب اصفهان ادامه خواهد داشت. شنبه هفته آینده گستره بارش‌ها فقط برای نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور است.

یکشنبه هفته آینده در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.طی 2 روز آینده شکل‌گیری توده گردوخاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب غرب باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

ارسال نظر: