کدخبر: 8924

آشنایی با انواع موکت اداری و طرح های آن

امروزه در طراحی فضای اداره ها بیش از پیش دقت و سلیقه به خرج داده می‌شود. موکت ها یکی از مهمترین بخش ها در این طراحی است.

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گامان تزئین جاوید، چند صباحی است که محصولات موکت از سبک و سیاق سنتی خارج شده و علاوه بر انواع رول های موکت، تولیدات تایل های موکتی نیز مورد توجه قرار گرفته اشت. این محصول به صورت قطعات هم اندازه و عموما مربع یا چهارگوش تهیه می شود. با خرید موکت تایل یک کفپوش مدرن را برای پوشش کف ساختمان خریداری کرده اید.

موکت تایل در همین مدت کوتاه توانسته مورد توجه بسیاری از دکوراتیوها قرار بگیرد. مزایای فوق العاده و ویژگی های منحصر به فرد این محصول، حتی مشکل پسندترین خریداران را نیز راضی کرده است. بنابراین اگر به دنبال موکت با کیفیت و مقاومی برای فضای اداری هستید، می‌توانید نمونه های جذاب و متنوعی از موکت تایل را ببینید.

باید گفت موکت اداری علاوه بر اینکه در زیبایی و جذابیت فضا تاثیر دارد، بخاطر بالا بودن کیفیت و نرم بودنش حس بهتری به پای افراد و کارکنان می‌دهند.

انواع موکت اداری

موکت های اداری در دو نوع به بازار ارائه شده اند. یکی موکت رول و دیگری موکت تایل. این کفپوش ها در طرح ها و رنگهای مختلف تمام سبک ها و سلیقه ها را پوشش می‌دهد.

موکت رول

این نوع موکت همان مدل سنتی و قدیمی است که از قدیم الایام در بازار بوده است. کفپوش های رولی به صورت متری در رول هایی با تنوع بالا عرضه می‌شود و به فروش می‌رسد.

موکت تایل

همان  طور که در بالا گفتیم سابق بر این موکت های موجود در بازار سنتی رولی بود. اما حالا کفپوش هایی داریم که  قطعاتشان هم اندازه است و عمدتا مربع یا چهارگوش هستند. این موکت ها تایل هستند. افرادی که بدنبال خرید موکت مدرن هستند این گزینه مختص آنهاست تا فضای ساختمان را جلوه بخشند.

باید گفت اگر برای فضایی که تردد در آن زیاد است بدنبال انتخاب یک موکت مناسب هستید باز هم موکت تایلی پاسخگوی نیاز شماست.

 موکت اداری در چه فضاهایی بجز اداره ها کاربرد دارد؟

کارخانجات و بعد کافی شاپ و باشگاه و فرودگاه و فروشگاه و مغازه ها و هتل ها و منازلی که رفت و آمد با کفش دارند، سوژه مناسب استفاده این نوع از موکت هستند.

با توجه به رفت و آمد زیاد در یک هتل، لازم است تا در انتخاب کفپوش مناسب دقت بیشتری شود. مناسب ترین کفپوش برای هتل ها در سراسر جهان، فرش و موکت است. انواع موکت هتلی در لابی، اتاق ها، سالن غذاخوری، راهروی هتل و حتی راه پله ها هم نصب می شوند.

موکت ها عایق صدا هستند و می توانند آرامش فضای مسافرخانه را حفظ کنند. انواع مختلف آن در کاهش مصرف انرژِی تاثیر دارند و بهترین کفپوش برای هتل های بزرگ محسوب می شود. پس موکت هتلی یکی دیگر از پرکاربردترین استفاده های این نوع از موکت است

چرا موکت اداری تهیه کنیم؟

اولین مورد مهم در خرید هر چیزی قیمت آن است. خرید موکت اداری یک خرید مقرون بصرفه است. شما یک موکت با کیفیت می‌خرید که دارای دوام بالایی است و دیگر مجبور نخواهید شد جنس ارزان بخرید و بعد از مدتی مجبور به خرید دوباره شوید.

مورد بعدی نظافت این موکت است. تمیز کردن محیط وقتی که رفت و آمد زیاد است و افراد زیادی تردد دارند مساله مهمی محسوب می‌شود.

موکت اداری ها نوسان زیادی دارد. دلیل آن هم این است بعضی از اداره ها خواستار موکت هایی ارزانتر برای فضاهای اجاره ای خود هستند. این اشخاص دنبال موکت اداری های گران قیمت نیستند و نمی خواهند زیاد هزینه کنند. معمولا افرادی که دنبال قیمت های پایین تر هستند باید از موکت های اداری ایرانی انتخاب کنند. البته بازهم تنوع در ایرانی ها وجود دارد ولی در بازه قیمت مناسب موکت های خوبی می توان تهیه کرد.

این نکته که موکت اداری دارای خاصیت ضد اشتعال است ایمنی خرید را بالا می‌برد. بدلیل وجود لوازم برقی در اداره ها و یا امکان خطرات احتمالی این گزینه اهمیت پیدا می‌کند. این ویژگی با شاخصی بنام BFL  شناخته می‌شود. پس در خرید حتما به این مساله توجه کنید. چرا که همه مدلها این ویژگی را ندارند.

چند سوال احتمالی و پاسخ آنها

رنگ موکت اداری را چگونه انتخاب کنیم؟

شرکتها و ادارات اکثرا رنگ سازمانی خود را دارند و رنگ موکت را هم بر اساس آن انتخاب می‌کنند. با این حال در نظر بگیرید که رنگ تیره نور فضا را به خود جذب کرده و رنگ روشن فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. رنگ خنثی ولی حرفه ای شدن فضا را تضمین می‌کند.

 نخ موجود در موکت های اداری چگونه باشد؟

در این فضاها که تردد بالاست و با کفش افراد روی موکت رفت و آمد می‌کنند ضروری است که نخ موکت فشرده شده باشد و محکم بودن آن هم مهم است. پلی آمید محکم ترین نخ برای چنین فضاهایی است. البته در کنار نوع پلی آمید باید به میزان فشردگی در آن هم دقت کرد.

شما می توانید برای مشاهده انواع موکت اداری به شرکت گامان تزئین جاوید ( gamantj.com ) مراجعه کنید.

منبع : مجله خبری ایسنا

 

ارسال نظر: