کدخبر: 5925

بهترین فرش ها برای اتاق خواب و 7 نکته لازم قبل از خرید فرش - فرش مشهد هلال

یکی از نیازهای اساسی ما برای چینش منزل، تهیه‌ی فرش است. هر قسمت خانه‌ی ما فرشی مخصوص می‌خواهد و اگر بدون تهیه‌ی این وسیله‌ی مهم، چیدمان انجام دهیم دکوراسیون ما ناقص خواهد بود.

امروزه با توسعه‌ی صنعت فرش‌های ماشینی اکثر مردم به نمایشگاه‌ها می‌روند و فرش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری می کنند. ولی نکاتی وجود دارد که قبل از خرید فرش باید به آن دقت کنیم که ما در این مقاله به طور مفصل برای شما توضیح می‌دهیم.

نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که معمولاً مردم فکر می‌کنند اگر فرشی قیمت بسیار بالایی داشته باشد، دلیل بر این است که کیفیت بالایی نیز دارد. کیفیت فرش به الیاف استفاده شده در آن بستگی دارد و لزوماً قیمت بالا، دلیل بر با کیفیت بودن فرش نیست؛ در حال حاضر الیاف اکریلیک جزء باکیفیت‌ترین الیاف برای فرش می‌باشد. فرش‌ها با شانه‌های مختلف دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشند و به طور کلی هرچه شانه‌ی فرش بالاتر می‌رود قیمت فرش نیز بالاتر می‌رود برای مثال قیمت فرش 1200 شانه از 700 شانه بالاتر است.

برای داشتن یک انتخاب خوب ابتدا باید کاربرد آن و محل قرارگیری آن را تعیین کنید. ما در این مقاله نکات لازم برای خرید فرش اتاق خواب را برای شما بیان می‌کنیم و در ادامه 7 نکته‌ی لازم که قبل از خرید فرش اتاق خواب بهتر است بدانید را برای شما بازگو می‌کنیم:

1- نوع چیدمان اتاق و اندازه‌ی آن را از قبل اندازه گیری کنید

  1. فرش فقط در زیر تخت خواب قرار گیرد
  2. فرش در سرتاسر اتاق خواب قرار گیرد
  3. فرش در اطراف تخت خواب قرار گیرد
  4. استفاده از چندین فرش برای مستقل سازی نقاط مختلف اتاق خواب

2- طرح، نقش و رنگ مناسب فرش را باتوجه به ویژگی‌های اتاق خواب را تعیین کنید

انتخاب طرح و رنگ به سلیقه‌ی شما و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. درکل فرش‌های افشان که دارای ترنج نیستند، فرش‌های وینتیج و طرح‌های لایت مناسب دکوراسیون مدرن و امروزی است ولی فرش‌های ایرانی مناسب دکوراسیون کلاسیک است. یکی از شرکت‌های مطرح در تولید فرش‌های لایت و مدرن و کلاسیک فرش نگین مشهد می‌باشد که می‌توانید فرش مناسب با دکوراسیون منزل خود را پیدا کنید.

3- به تناسب طرح و رنگ وسایل داخل اتاق دقت کنید

اگر روتختی و پرده تان طرح دارد از فرش‌های ساده و لایت استفاده کنید و اگر ساده است از فرش‌هایی با نقش و نگار استفاده کنید. همچنین اگر دکوراسیون اتاق خوابتان دارای رنگ‌های نود و یا تیره‌ی مطلق است برای تنوع؛ با انتخاب فرشی با رنگ‌های شاد، رنگی روشن به اتاق خود بپاشید.

4- به الیاف فرش انتخابی خود توجه داشته باشید

فرش‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و همچنین الیاف متفاوتی هستند. فرش‌هایی که الیاف آنها پلی استر می‌باشد بسیار نرم و لطیف می‌باشند و به زیبایی اتاق خوابتان می‌افزایند ولی در نظر داشته باشید که این فرش‌ها مقاومت کمی دارند و در خانه‌هایی که کودک خردسال و یا حیوان خانگی وجود دارد از بین می‌روند. در مقابل اگر به دنبال فرش‌هایی مقاوم هستید، فرش‌هایی از جنس اکریلیک مناسب اتاق شما خواهد بود. همچنین شانه و تراکم نیز تأثیر به سزایی در نرمی و لطافت فرش دارد و هرچه شانه و تراکم بیش‌تر باشد، فرش ماشینی از ظرافت و لطافت بیشتری برخوردار خواهد بود ولی در عوض خاب کمتری نسبت به فرش‌های تراکم پایین‌تر دارد. همچنین شانه و تراکم تأثیر مستقیمی با قیمت فرش نیز دارد به طور مثال قیمت فرش 1000 شانه نسبت به فرش 700 شانه بسیار بالاتر می‌باشد.

5- در انتخاب فرش به جنس کف‌پوش اتاق خواب توجه کنید

از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید جنس کف‌پوش اتاق خواب شماست زیرا فرش‌های ماشینی بر روی سطحی مثل سرامیک به‌راحتی سر می‌خورند و دردسری برای شما ایجاد می‌کنند در این موقعیت شما باید فرشی دستبافت تهیه کنید و یا پد فرش تهیه کنید و آن را زیر فرش ماشینی قرار دهید.

علاوه بر این، ضخامت فرشی که باید تهیه کنید نیز به کف‌پوش اتاق شما بستگی دارد. اگر کف اتاق خوابتان، از جنس سنگ و سرامیک است که سطح سردی دارند بهتر است از فرش‌های ضخیم‌تر استفاده کنید و اگر کف اتاقتان عایق است و سطح نسبتاً گرمی دارد و یا از سیستم گرمایش از کف استفاده می‌کنید، فرشی نازک‌تر تهیه کنید.

6- هنگام خرید فرش، آن را از تمامی جهات و در نور طبیعی بررسی کنید

این نکته را به یاد داشته باشید که فرش در جهت خواب آن، تیره‌تر جلوه داده می‌شود و در جهت عکس خواب آن کم‌رنگ‌تر می‌باشد و جزئیات طرح مشخص‌تر می‌باشند. به همین دلیل بهتر است از تمامی زوایا و با نور طبیعی نیز فرش خود را بررسی کنید.

7- به رنگ فرش توجه کنید

حواستان باشد که رنگ فرش کامل باشد و قسمت انتهای پرزها با سطح فرش تفاوت رنگ نداشته باشد چون این نشان می‌دهد که سطح فرش با رنگ‌های جوهری رنگ شده است. دقت کنید که رنگ‌های فرش به هم سرایت نکرده باشند می‌توانید با استفاده از دستمالی نم‌دار رنگ‌دهی فرش را امتحان کنید و از ثبوت رنگ آن اطمینان حاصل کنید.

برای اتاق پذیرایی، استفاده از فرش‌هایی با شانه و تراکم بالا مانند فرش 1200 شانه و 1500 شانه بهتر است ولی سعی کنید در مکان‌های پر رفت‌وآمد از این فرش‌ها استفاده نکنید زیرا دوام کمتری نسبت به 700 و 1000 شانه دارند. برای خرید فرش 1500 شانه و انواع فرش‌های ماشینی اکریلیک درجه یک می‌توانید به وب‌سایت فرش نگین مشهد هلال مراجعه کنید و تمامی محصولات 1500، 1200، 1000 و 700 شانه را مشاهده و به قیمت درب کارخانه خرید نمایید.

 

ارسال نظر: