کدخبر: 14556

خبر مهم درباره بورس| سرنوشت بورس چه می شود؟

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که تا زمانی که مسئولان در بازار سرمایه دخالت کنند، بورس نزولی می‌ماند

شاخص کل بورس تهران امروز سه‌شنبه همانند روز دوشنبه پر عرضه بود. شاخص کل با افت بیش از ۹۶۸ واحدی شاخص هم‌وزن هم کاهش حدود دو هزار واحدی را داشتند. خروج پول حقیقی نیز به محدوده ۳۰۰ هزار میلیادر تومان رسید.

بورس تهران امروز سه‌شنبه چهارم مرداد ۱۴۰۱ با افتی ۹۶۸ واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل با افتی بیش از ۹۶۸ واحد، رقم یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت مواجه شد با کاهش دو هزار و ۸۳۱ واحدی باعث تثبیت این شاخص در محدوده ۳۸۸ هزار واحدی شد.

مجموع ارزش معاملات خرد بازار امروز تقریبا دو هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان بود. این ارزش نسبت به روز گذشته کاهش حدود ۹ درصدی را نشان می‌دهد. در حالی میانگین ارزش معاملات خرد در چهار روز معاملاتی مرداد ماه به کم‌تر از ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که این رقم در تیر ماه حدود ۳هزار میلیارد تومان و در فصل بهار به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده بود. روند کنونی معاملات نشان می دهد که رکود بورس هر روز عمیق تر می شود و در این شرایط نمی توان امیدوار به برگشت بورس حداقل در کوتاه مدت بود.

 بورس تا کی نزولی می ماند؟

همچنان شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی و شاخص هم‌وزن نیز در محدوده ۳۸۸ هزار واحدی قرار دارد. شاخص‌ها از ابتدای سال وارد یک کانال پایین‌تر شده‌اند و این یعنی زیان بیشتر سهامداران.

روز گذشته تاریک‌ترین روز بازار سرمایه رقم خورد و بیش از ۵۰۰ میلیارد نقدینگی از بازار خارج شد. با وجود این خروج نقدنیگی‌های سنگین انتظار می‌رود که بازار فردا نیز روند نسبتا نزولی را دنبال کند.

کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند که تا زمانی که مسئولان در بازار سرمایه دخالت کنند، بورس نزولی می‌ماند. درنتیجه باید منتظر تغییر روند و عدم دخالت مسئولان در بورس ماند و تا زمانی این اتفاق نیفتند بورس احتمالا نزولی می‌ماند.

22% سود روزشمار در صندوق ایران زمین (ثبت نام از اینجا)

 

ارسال نظر: