کدخبر: 4983

سهامداران بخوانند!|پیش بینی جدید از بورس هفته آینده

با توجه به اینکه سهام به قیمت مناسب رسیده اکنون فرصت مناسبی برای بورس بازان است که در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

بورس در هفته گذشته و در طوب پنج روز کاری با افت و خیزهای چشمگیری روبرو بود. بازار در این هفته تنها دو روز مثبت بود که البته صعود شاخص بورس در این دو روز آنچنان جذاب نبود. در اول هفته جاری خبر مهمی که از بازار خودرو به گوش رسید. تاثیر بسزایی در روند معاملات گذاشت.

در همین راستا ما در گسترش نیوز برآن شدیم که گفتگویی داشته باشیم با یک کارشناس بازار سرمایه. برای مرور آنچه که در هفته گذشته در بازار گذشت با ما همراه باشید:

 

 

محسن سیف زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس گسترش نیوز در مورد روند بازار در هفته گذشته اظهار کرد: شاخص کل بورس در روز شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با افت ۱۷ هزار و ۳۰۱ واحدی به یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۷۸ واحد رسید اما در روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ با رشد سه هزار و ۳۴۱ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۸۶ واحد رسید همچنین نماگر بازار بورس تهران در روز دوشنبه با کاهش ۲۶ هزار و ۱۷۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش چهار هزار و ۱۱۳ واحدی در سطح ۳۸۴ هزار و ۸۸۶ قرار گرفت و در روز سه شنبه شاخص کل بورس در پایان معاملات با افت بیش از هفت هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید. اما شاخص بورس در روز چهارشنبه برخلاف دو روز گذشته با رشد روبرو شد. هرچند که این رشد اندک بود. شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه با رشد دو هزار و ۱۵۵ واحدی به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید.

 وی ادامه داد: بازار در هفته گذشته و در آخرین روز معاملات هفته ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۱۴ درصدی به رقم ۷ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه یک هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان بود که ۲۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل داد.

پیش بینی از هفته آینده

این کارشناس بازار سهام ادامه داد: ارزش معاملات خرد نیز برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شد و با ۳ درصد افت نسبت به روز سه شنبه به رقم ۴ هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. ارزش معاملات خرد ۵۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

سیف زاده اظهار کرد: بازار این روزها خیلی نوسانی و بلاتکلیف است. به همین علت خیلی نمی شود روند خاصی را برای آن در نظر گرفت. اما با توجه به اینکه سهام به قیمت مناسب رسیده اکنون فرصت مناسبی برای بورس بازان است که در بازار سهام سرمایه گذاری کنند. اگر حقوقی ها مقداری بیشتر حمایت کنند و خریدهایشان را افزایش دهند. می توانیم شاهد بازار خوبی باشیم. درهفته آینده هم اگر حمایت حقوقی ها را داشته باشیم، پیش بینی می شود که بازار صعودی باشد.

تاثیر واردات خودرو بر بورس

وی در مورد تاثیر طرح اخیر مجلس مبنی بر آزادسازی واردات خودرو اظهار کرد: این قانون بیان می کند، واردات خودرو به شرط صادرات قطعات است. اگر امر صادرات صورت بگیرد می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد. در نتیجه برای شرکت هایی که توانایی صادرات داشته باشند، می تواند خبر خوبی باشد. البته ناگفته نماند که این طرح باید در شورای نگهبان تصویب و بعد نهایی شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار کرد: به سهامداران توصیه می شود که با توجه به اتفاقاتی که در بازار خودرو در حال شکل گیری است در سهم های خودرویی سرمایه گذاری کنند و سهام خودرویی محرک اصلی بازار سرمایه است و می تواند بر بازار اثر مثبتی داشته باشد.

ارسال نظر: