کدخبر: 14285

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

سهام عدالتی ها مراقب باشید | کلاهبرداری از سهام عدالتی ها | با این پیامک سهام عدالت صفر می شود!

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند؛ افراد در صورت مواجه با پیامک جعلی با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

کلاهبرداران سهام عدالت با شیوه جدید مانند ارسال پیامک جعلی سعی در گول زدن شما می کنند.سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت در تابستان سال گذشته (99) با رشد بسیاری روبرو شد ولی پس از آن، شیوه های کلاهبرداری از سهام عدالت چیست؟

 

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند؛ افراد در صورت مواجه با پیامک جعلی با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

امید ارباب، مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده، افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی، اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند.به نقل از خبرنگاران‌جوان، نکته مهم‌ترین اینکه تمام سامانه‌های دولتی با پسوند. IR تمام می‌شوند و پسوندهای دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند.

به گفته ارباب در خصوص شکل کلاهبرداری اشخاص باید گفت، این افراد با راه‌اندازی سایت‌های جعلی، اقدام به فیشینگ می‌کنند و اشخاص را به سایت مشابه هدایت و به هر شکلی افراد را مجاب می‌کنند که اطلاعات بانکی خود را ارائه دهند.

افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.وی اضافه کرد: افراد برای پیگیری اخبار سود سهام عدالت لازم است به سایت‌های معرفی شده شرکت سپرده گذاری به نشانی سهام عدالت دات آی‌آر یا درگاه جامع ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کنند. در این سایت‌ها همه اطلاعات مورد نیاز وجود دارد.

همچنین خود بانک‌ها حتما در زمان واریز سود اعلام می‌کنند که این سود برای سهام عدالت است. افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند قطعا مشکلی در حساب‌های بانکی‌شان وجود داشته است.طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در صورت ارائه اطلاعات بانکی، به ویژه شماره شبای معتبر سود جاماندگان از واریز سود سهام عدالت تا پایان تیر واریز می‌شود.نحوه دریافت وام با ضمانت سهام عدالت

این خدمت نوین که از طریق بانک ملی ایران ارایه می شود، نقش بسیار مهمی در شرایط کنونی جامعه برای افزایش قدرت خرید اقشار مختلف دارد و گردش اعتبار اعطایی، به رونق تولید و کاهش سطح نقدینگی در جامعه کمک می کند.

به گفته سمیه محمدی مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست توثیق هوشمند سهام عدالت از طریق بانک‌های عامل بدون مراجعه حضوری ثبت شده است که ضمانت این کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت و بدون نیاز به ضامن است.

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

سهام عدالت

لازم به ذکر است، متقاضیان دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع مشتریان بازار سرمایه (سجام) در این سامانه ثبت نام، احراز هویت و پس از نهایی شدن فرآیند ثبت نام در سجام با مراجعه به نرم افزار بانک ملی ایران در خواست توثیق خود را ثبت کنند.  

در این طرح سهامداران می‌توانند ضمن نگه داشت دارایی با ارزش خود از مزایای سهامدارای از قبیل سود سهام، افزایش سرمایه و مشارکت در مجامع بهره‌مند شوند.معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون از قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت، اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر نداریم تا بتوانیم سودی برایشان واریز کنیم.

حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در انتهای سال ۹۹ و انتهای سال ۱۴۰۰ سود عملکرد مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کرده است.به گفته او نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد در قید حیات هستند، ولی شماره شبای معتبر از آن‌ها وجود نداشته که بتوان سود را برای آنان واریز کرد. طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال انجام شد حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آن صورت گرفت و هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار  نفر از سهامداران  عدالت هستند که تاکنون اطلاعات معتبری  از آنها نداریم.

ارسال نظر: