کدخبر: 18076

جاماندگان سهام عدالت | سهام عدالت 1401

وضعیت جدید برای جاماندگان سهام عدالت 1401 تعیین شد | جاماندگان سهام عدالت بخوانند

جاماندگان سهام عدالت آذر ماه بخوانند.

واریز سود سهام عدالت به زودی انجام می شود. سود سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سود سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سود سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

 

جاماندگان سهام عدالت به زودی سهام خود را دریافت می‌کنند.

سهام عدالت

تصویب‌نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرد و به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، این سهام باید امسال به افرادی که به عنوان جامانده شناسایی شده‌اند، تخصیص یابد.

حسین قربان‌زاده با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران درمورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کارهای اجرایی آن درحال انجام است.

وی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این اصلاحیه درمورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

بر اساس این گزارش، افراد مشمول توسط نهادهای ذیربط شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

طبق تصویل نامه هیات وزیران ، قرار است پرتفوی جاماندگان از بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس تشکیل شود که البته ممکن است طبق گفته قربان‌زاده این پرتفو تغییر کند.

حسین قشمی گفت: افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سود سهام عدالت واریز نشده، می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی خود، در لیست واریزی‌های جدید قرار بگیرند.

سهام عدالت

حسین قشمی گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌نماید و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست. این شرکت در چند مرحله اقدام به واریز مجدد سود به حساب اشخاصی که موفق به دریافت سود نشده‌اند نموده ولی برخی از آن‌ها مجددا برگشت خورده و واریز نشده است.

او می‌گوید: به همین منظور سهامدارانی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت در دو سال گذشته نشده‌اند می‌بایست نسبت به رفع اشکال شماره شبای نامعتبر خود اقدام کنند.

او می‌گوید:شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب گروهی از سهامداران محترم سهام عدالت واریز نشده است.

قشمی گفت: در خصوص اطلاع‌رسانی دلایل عدم واریز سود به حساب برخی از سهامداران، بانک‌های عامل پس از انجام فرآیند واریز سود گزارشات یکسان و یک شکلی به شرکت ما ارسال نمی‌کنند و به همین علت پاسخگویی به سهامداران محترم مشکل خواهد شد، ولی با این‌ حال همکاران مرکز تماس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدام به یکسان‌سازی گزارشات نموده و در پاسخگویی به این عزیزان حداکثر راهنمایی را انجام می‌دهند.

او می‌گوید: در کل واریز سود سهام عدالت منوط به واریزی سود از سوی شرکت‌ها است، اما تا فرصت وجود دارد افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سودی واریز نشده می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی مطرح شده در لیست واریزی‌های جدید قرار گیرند.

به گفته او: همچنین مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به ذینفعان است. حدادی افزود: کسانی که ایراد شماره حساب خود در سجام را رفع کنند، سودهای ماقبل خود را هم دریافت می‌کنند.

پرداخت سود سهام عدالت در حالی ممکن است به تعویق بیفتد که علت آن عدم پرداخت سود از سوی شرکت‌ها اعلام شده است.

آنطور که وزیر اقتصاد اعلام کرده، قرار بود سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰، تا پایان آذرماه پرداخت شود؛ موعدی که به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی به دلیل عدم پرداخت سود از سوی شرکت‌ها به تعویق خواهد افتاد.

البته پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس روز گذشته بر این موضوع تاکید کرد که شورای عالی بورس تصمیم گرفت سود را در دو مرحله پرداخت کند که مرحله اول تا پایان آذر ماه و مرحله دوم پایان اسفند ماه خواهد بود.

ارسال نظر: