کدخبر: 11896

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

سهام عدالتی ها شارژ می شوند| واگذاری سهام جدید به مردم|ثبت نام سهام عدالت جدید کی هست؟

البته نماد اصفهان اکنون در بورس باز شده و پیش بینی می شود هفته آینده آزادسازی سهام افرادی که در اصفهان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، انجام شود.

سهام عدالت با توجه به این که دولت قصد دارد به جاماندگان سهام عدالت هم سهام دهد در اولین فراخوان جاماندگان سهام عدالت برای ثبت نام فراخوان خواهند شد. ملااسماعیلی سرپرست  اداره کل اقتصادی و دارایی استان مرکزی در این مورد مطالبی برای سهام عدالت به شرح زیر بیان کرد. بر اساس مواد قانونی و اراده مجلس و دولت و قانون اصل 44 بازماندگان سهام عدالت با جمع آوری اطلاعات صاحب سهام عدالت می‌شوند.

در استان مرکزی بیش از 800 هزار نفر دارای سهام عدالت هستند و پیش بینی می‌شود در نیمه اول امسال جاماندگان شناسایی و در نیمه دوم سال صاحب سهام شوند.اولویت پرداخت سهام عدالت دهک‌های پایین است و در ابتدا جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و سپس دهک‌های دیگر صاحب سهام می‌شوند.

سازمان خصوصی در این اطلاعیه اعلام کرد: اخیرا برخی از افراد سودجو از طرق مختلف مانند پیامک و یا کافی نت تحت عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان کرده اند.افشاگری شوکه کننده پولاد کیمیایی از ظلم گوگوش | شکنجه شدن پولاد کیمیایی شک برانگیز بود

بنابر این اعلام می کنیم همه این فراخوان‌ها جعلی و کلاهبرداری است و هرگونه اقدام در خصوص تخصیص و توزیع سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی و از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

خالد امیریوسفی با بیان اینکه 2 میلیون و 661 هزار و 831 نفر دارنده سهام عدالت در استان اصفهان هستند، اظهار کرد:از این تعداد 854 هزار و 903 نفر به روش مستقیم نسبت به آزاد سازی سهام عدالت خود اقدام کرده اند، همچنین یک میلیون و 806 هزار و 928 نفر به روش غیرمستقیم دارنده سهام عدالت هستند. 

وی افزود: در حال حاضر 32 درصد دارندگان سهام عدالت در استان روش مستقیم و 68 درصد آنها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند که این آمار در کشور 38.5 درصد به روش مستقیم و 61.5 درصد به روش مدیریت غیرمستقیم است. 

سرپرست معاونت اقتصادی اداره کل اقتصاد امور دارایی استان اصفهان درباره میزان درخواست افراد برای فروش سهام عدالت خود که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، گفت:در حال حاضر هیچ استانی به چنین آماری دسترسی ندارد و منتظریم این آمار از کشور ابلاغ شود.

وی درباره برخی گلایه ها نسبت به اینکه برخی بعد از فروش سهام عدالت خود با تاخیر پول سهام به حسابشان واریز می شود، توضیح داد:سهام سهامداران عدالت مربوط به 36 شرکت است و افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، می توانند 60 درصد سهام خود را در مجموع این شرکت ها به فروش برسانند، البته برخی از این شرکت در مجمع هستند و یا نماد آنها در بورس بسته است و سهام آنها هنوز قابل خرید و فروش نیست. 

امیریوسفی افزود:اگر نماد هر یک از این شرکت ها در بورس باز باشد دارندگان سهام عدالت در صورت تمایل، می توانند اقدام به فروش سهام خود کنند. 

وی درباره برخی گلایه ها نسبت به اینکه هزینه فروش سهام عدالت هنوز به حسابشان واریز نشده است، اظهار کرد:مشکلی که بعضا وجود دارد، مربوط به احراز هویت دارندگان سهام عدالت است که متاسفانه شماره تلفن همراه افراد با شماره شبا آنها گاهی مربوط به دارنده سهام عدالت نیست. 

به گفته سرپرست معاونت اقتصادی اداره کل اقتصاد امور دارایی استان اصفهان، در حال حاضر 60 درصد سهام عدالت افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، قابل خرید و فروش است و همچنین سهامی که مربوط دارندگان سهام به روش مستقیم بوده مربوط به شرکت سرمایه گذاری استانی است که اقدامات لازم برای ورود آن به بورس در حال انجام است. 

وی تاکید کرد:البته نماد اصفهان اکنون در بورس باز شده و پیش بینی می شود هفته آینده آزادسازی سهام افرادی که در اصفهان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، انجام شود. 

امیریوسفی در خصوص ارزش سهام عدالت با توجه به ریزش بورس در کشور، اظهار کرد:در حال حاضر افزایش و کاهش هر سهم روزانه متغیر است، اما مطابق آخرین برآورد حدود 10 درصد ارزش سهام عدالت به طور میانگین کم شده است و در حال حاضر ارزش سهام 532 هزار تومانی، 18 میلیون تومان است. 

وی به دارندگان سهام عدالت و هر سهامدار دیگری توصیه کرد: با توجه به اینکه روند حرکت موجود، قیمت سهام عدالت در بورس اوراق بهادار در بلندمدت افزایشی و صعودی خواهد بود، البته افرادی که نیاز ضروری به پول دارند می توانند سهام خود را به فروش برسانند، اما افراد دیگر می توانند در بلندمدت به صورت یک سرمایه گذاری سهام عدالت خود را همچنان حفظ کنند. 

سرپرست معاونت اقتصادی اداره کل اقتصاد امور دارایی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت داشتن آگاهی دقیق افراد برای ورود به بازار بورس، تصریح کرد:بازار بورس همانند دیگر فعالیت های اقتصادی نیازمند آشنایی بالای افراد هستند بنابراین توصیه می شود سهامداران در هر زمان نسبت به این بازار کسب اطلاع کنند از سوی دیگر رسانه ها نیز می توانند اطلاعات مورد نیاز را به گروه های مختلف ارائه دهند.

ارسال نظر: