کدخبر: 13054

فساد اخلاقی فرح پهلوی را ببیند| حرکت زشت فرح میان مردان

فریده دیبا در مهمانی کاخ سفید از اینکه مردان خیلی صمیمانه با زنان در حضور هم می‌رقصند، سخت تعجب کرد، ولی هنوز غرق در تعجب بود که کندی چند دور با دخترش رقصید.

یکی از عوامل بروز نارضایتی شدید مردم از رژیم پهلوی ، فساد بی‌حد و حصر و عدم رعایت حدود شرعی بود. در فرهنگ مذهبی مردم ایران، هم‌آغوشی مرد و زن نامحرم یا با هم رقصیدن آن‌ها دیگر حیثیتی برای آن خانواده باقی نمی‌گذاشت. اما درباریان شاه چنان در فساد غوطه‌ور بودند که چنین اعمالی برای آنان طبیعی بود.همه درباریان بر این باور بودند که عقده و حسادت فرح به زنان و معشوقه های شاه پهلوی باعث فساد اخلاقی او شده بود.

در ادامه خاطره‌ای را در این باره  خواهید خواند که حتی تعجب فریده دیبا مادر فرح پهلوی را هم برانگیخت.

فریده دیبا مادر فرح در مهمانی کاخ سفید از اینکه مردان خیلی صمیمانه با زنان یکدیگر در حضور هم می‌رقصند، سخت تعجب کرد، ولی هنوز غرق در تعجب بود که «کندی هم چند دور با دخترش فرح رقصید و محمدرضا هم درحالی که دست‌هایش را دور کمر ژاکلین حلقه کرده بود با او رقصید.»

چند سال بعد در آستانه انقلاب، همین موضوع تکرار شد. فرح با کارتر در شب ژانویه (۱۱ دی‌ماه ۱۳۵۶) در کاخ نیاوران رقصید و همین مسئله یکی از شعار‌های مردم ایران در تظاهرات روزانه آن‌ها شد.

جیمی کارتر از دی ماه ۱۳۵۵ تا دی ماه ۱۳۵۹ خورشیدی به عنوان سی و نهمین رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید بود و درست نیمی از دوران ریاست جمهوری او با دو سال آخر حکومت شاه و پیش از انقلاب ۱۳۵۷ مقارن بود.

ارسال نظر: