کدخبر: 13571

قمه کشی وحشتناک در خیابان| شهر بهم ریخت

با آغاز فصل تابستان ‌آمار پرونده‌های نزاع و درگیری خیابانی در کلانتری ۱۴۴ جوادیه، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او که کارشناس ارشد روانشناسی بالینی است، می‌افزاید: «در فصل گرما با کاهش تاب‌آوری و نداشتن کنترل بر اعصاب و روان، آستانه تحمل مردم پایین آمده و پرخاشگری آنان مضاعف می‌شود، به طوری که گاهی سر یک موضوع بی اهمیت مثل جای پارک قمه کشی می‌رسد.»

او درباره مواردی که منجر به تشکیل پرونده نزاع و درگیری در کلانتری ۱۴۴ شده است می‌گوید:‌ «۸۰ درصد نزاع‌های خیابانی بر سر جای پارک است و ۲۰ درصد درگیری‌ها ناشی از سوءبرداشت‌هاست و با اعتراض‌هایی مثل «چرا بوق زدی؟»، «چرا چپ چپ نگاه کردی؟»، «چرا جلوی خانه ما ایستادی؟» و ... شروع می‌شوند.»

این کارشناس درباره راهکارهای موثر در کاهش این وضعیت چند پیشنهاد دارد: «پایین نگه داشتن دمای بدن، یادگیری مهارت کنترل خشم و ترویج فرهنگ عذرخواهی و ... منجر به کاهش نزاع‌ و درگیری‌های خیابانی می‌شود.»

نزاع بر سر حیوان خانگی

مسئول دایره اجتماعی کلانتری ۱۴۴جوادیه که تجربه ۱۵ ساله خدمت در کلانتری نقاط مختلف  تهران  را دارد ادامه می‌دهد:‌ «با توجه به بافت فرهنگی هر منطقه، دلایل منجر به نزاع و درگیری در آنجا متفاوت است، مثلا در کلانتری قلهک اغلب نزاع‌ها بر سر حیوانات خانگی و سر موضوعات بیهوده‌ای مثل «چرا سگ شما، حیوان خانگی من را ترسانده؟» و ... موارد این چنینی است و در کلانتری تهرانپارس اغلب موضوعات مربوط به آپارتمان‌نشینی منجر به نزاع و درگیری بین همسایه‌ها می‌شود.»

ارسال نظر: