کدخبر: 13954

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

واریزی جدید برای مردم| گرانی ها تمام شد

هفته گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها از انتشار اخبار جدیدی در خصوص شهروندان معترض و جامانده خبر داده بود و قرار بود این اتفاق تا پیش از موعد واریز یارانه جدید بیفتد.

 در روزهای گذشته خبری منتشر شد، مبنی براینکه از مجموع ۲٫۵ میلیون تقاضای بررسی شده برای دریافت یارانه جدید، درخواست ۲٫۳ میلیون شهروند مورد موافقت قرار گرفت.

مطابق روال دو ماه گذشته، برای روز دوشنبه بیستم تیرماه یارانه معیشتی به حساب شهروندان واریز می‌شود و این یعنی به احتمال خیلی  زیاد سرنوشت معترضان و جاماندگان یارانه معیشتی برای دریافت یارانه تیر و ماه‌های معوقه این هفته مشخص خواهد شد.

هفته گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها از انتشار اخبار جدیدی در خصوص شهروندان معترض و جامانده خبر داده بود و قرار بود این اتفاق تا پیش از موعد واریز یارانه جدید بیفتد.

این سازمان همچنان از شهروندانی که در یکی از دو گروه یادشده قرار دارند، می‌خواهد تا انتشار اطلاعیه جدید و مشخص شدن نتیجه درخواست‌شان صبر کنند. از زمان اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت اعلام کرد که حق اعتراض جاماندگان و معترضان محفوظ است و در صورت وارد بود این اعتراض به همه آنها از اردیبهشت ماه یارانه پرداخت می‌کند.
در برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت برای شهروندانی که در دهک درآمدی اول تا نهم قرار دارند، برای خرید اقلام ضروری یارانه معیشتی مقرر کرد. این یارانه تا اطلاع ثانونی به صورت نقدی پرداخت می‌شود، سه دهک اول ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک بعدی ماهانه ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

شهروندان دهک دهم این یارانه‌ را دریافت نمی‌کنند اما می‌توانند مانند سایر شهروندان از یارانه دارو، بنزین و نان استفاده کنند.

در روزهای گذشته نقل قولی از سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتشر شد، مبنی براینکه از مجموع ۲٫۵ میلیون تقضای بررسی شده برای دریافت یارانه جدید، درخواست ۲٫۳ میلیون شهروند مورد موافقت قرار گرفت و حدود ۳۰۰ هزار نفر به عنوان دهک دهم از شمول دریافت یارانه محروم شدند.

ارسال نظر: