کدخبر: 14885

هشدار جدی به مردم| مراقب مارها باشید

مارهای سمی مشاهده شده در سواحل شمال ایران از نوع ییلاقی هستند و می توانند تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنند.

رئیس هیات نجات غریق نوشهر با بیان اینکه به دلیل وقوع سیلاب، تعدادی از مارهای سمی به همراه جریان آب وارد دریا شده‌ و در سواحل نوشهر و چالوس مشاهده شده‌اند، هشدار داد: بهتر است مردم برای حضور در سواحل احتیاط کرده و چند روزی به ساحل دریا مراجعه نکنند.

 مجتبی شمس ناتری اظهار کرد: بعد از وقوع سیلاب در مرزن آباد و طغیان رودخانه ها، تعدادی از مارهای سمی و کوهی به همراه جریان آب به سواحل نوشهر و چالوس آورده شدند.

رئیس هیات نجات غریق نوشهر گفت: چند مار در سواحل شهرستان‌های چالوس و نوشهر از جمله شریعت آباد نوشهر دیده شدند، بنابراین بهتر است مردم تا چند روز به سواحل این مناطق وارد نشوند.

وی افزود: این مارها متعلق به مناطق ییلاقی هستند و قادرند مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کنند، بنابراین تا چند روز آینده به سمت کوهستان حرکت می کنند و به محل اصلی خود بازمی‌گردند.

مشاهده مارها در رودخانه‌های چالوس

امیرحسین عسکرزاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس نیز درباره مشاهده مارها در رودخانه‌های چالوس اظهار کرد: در پی بارندگی شدید جمعه شب هفتم مرداد در روستاهای بالادست مرزن‌آباد رودخانه چالوس دچار سیلاب شده است.

وی با بیان اینکه طغیان رودخانه به حدی زیاد بود که علاوه بر گل و لای تخته سنگ‌های بزرگ و تعداد زیادی از تنه و شاخ و برگ درختان شکسته به مناطق پایین دست آورد، گفت: سیل اخیر سبب انتقال مارهای سمی به سواحل دریا در نوشهر و چالوس شده است.

 رئیس جمعیت هلال احمر چالوس در ادامه افزود: از زمان بروز سیلاب در روستاهای بالادست مرزن‌آباد تاکنون موردی از مارگزیدگی در این شهرستان گزارش نشده است.

عسکرزاده تاکید کرد: مردم برای جلوگیری از خطرات ناشی از سیلاب و مارگزیدگی از نزدیک شدن به محل های گرفتار سیل، رودخانه ها و سواحل دریا خودداری کنند.

 

ارسال نظر: