کدخبر: 10257

هواشناسی | آب و هوا | باران و سیل

هواشناسی برف و تگرگ برای این استان ها پیش بینی کرد

دانه‌های سفید برف اگرچه سبب غافلگیری ما شد اما جاذبه‌های خاصی به طبیعت بخشید.

بارش برف بهاری در نوروز، طبیعت مازندران را سفیدپوش کرد و اگرچه مشکلاتی را برای مردم و مسافران به وجود آورد اما بر جاذبه‌های استان افزوده است.برودت هوا و بارش برف دمای مناطق مختلف مازندران را سرد و زمستانی کرد و مسافران وارده به شمال را غافلگیر کرد.

برودت هوا و نفوذ سامانه بارشی و سرد ارتفاعات و مناطق ییلاقی و کوهستانی استان را سفیدپوش کرد و حال وهوای زمستانی را در استان حاکم کرد. همچنین بارش برف و کولاک در مقاطعی سبب مسدود شدن راه‌های کوهستانی و ارتفاعات استان طی چندین نوبت شده است.

یک مسافر تهرانی که روز دوم عید به مازندران سفر کرده است، با اظهار اینکه در مناطق ییلاقی و بالادست از جمله ارتفاعات لاریجان شاهد بارش برف بودیم، اظهار داشت: دانه‌های سفید برف اگرچه سبب غافلگیری ما شد اما جاذبه‌های خاصی به طبیعت بخشید.رسولی با عنوان اینکه مازندران در همه فصل‌ها از جمله بهار و زمستان برای طبیعت گردی مناسب است، افزود: ارتفاعات پوشیده از برف، جاذبه‌های استان را بیشتر کرده است.

بارش سنگین برف و کلاک در پی شرایط نامساعد جوی روز گذشته در مقاطعی محورهای کندوان و کوهستانی استان را مسدود کرد و سبب افزایش بار ترافیک در محورهایی از جمله سوادکوه شده بود و این محورها سه شنبه شب با تلاش راهداران بازگشایی شده است.هم اکنون ارتفاعات و کوهستان‌های کلاردشت، کجور، لاریجان، جواهرده و مناطق غربی و شرقی استان براثر بارش برف سفید شده تردد در برخی محورهای کوهستانی استان با زنجیرچرخ ممکن است.

همچنین برف بهاری و اختلال در ترد سبب غافلگیری مسافران و کاربران جاده‌ای در محورهای کوهستانی کندوان و هراز شده است. راهداران مازندران از چند روز قبل از با آغاز طرح راهداری زمستانی مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند و طی تعطیلات نوروزی بیش از ۲۰۰ مرحله برفروبی در محورهای کوهستانی صورت گرفته است.

ارسال نظر: