کدخبر: 15374

حادثه|حادثه خونین| حادثه در قم

حادثه وحشتناک در قم| شهر بهم ریخت

دو مرد کلاهبردار که با ترفند ازدواج موقت در برنامه دوستیابی 10 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند از سوی پلیس قم دستگیر شدند.

سرهنگ «علی موالی» رئیس پلیس فتای استان قم در تشریح این خبر اظهار داشت: متهمان با جلب اعتماد افراد از 16 نفر به بهانه صیغه‌یابی 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند که با تلاش‌های صورت گرفته دستگیر و در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

 

در موارد دیگر مجرمان اینترنتی با ترفند صیغه‌یابی و ازدواج موقت، با ارسال لینک فیشینگ برای پرداخت مبلغی ناچیز به‌عنوان حق آشنایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کردند.

تبلیغات دروغین همسریابی و صیغه‌یابی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قم  هشدار داد : کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی و صیغه‌یابی در فضای مجازی نیفتند، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که در نهایت منجر به هک اطلاعات شخصی و حساب بانکی و یا کلاهبرداری ازکاربران می‌شود.

سرهنگ موالی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

 

ارسال نظر: