کدخبر: 15488

بنزین|خبر مهم درباره بنزین

خبر مهم درباره قیمت بنزین| بخوانید

این خبر را مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد و گفت سقف سهمیه دوم بنزین خودروها از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر رسیده است. اما ماجرا چیست؟

آنگونه که جلیل سالاری خبر داده از زمان دو نرخی شدن بنزین، تمامی خودروها دو سهمیه مجزا داشتند. یکی ۶۰ لیتر سهمیه بنزین دولتی ۱۵۰۰ تومانی در ماه و دیگری ۲۵۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد یا همان ۳ هزار تومانی.

اما کمتر کسی از وجود سقف سهمیه دوم خبر داشت چراکه مردم با تمام شدن سهمیه بنزین دولتی خود، با کارت جایگاه‌داران بنزین می‌زدند و از کارت یا همان سهمیه دوم خود استفاده نمی‌کردند.

اما حالا دولت تصمیم گرفته این سهمیه را کاهش دهد و از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر برساند. اما این تغییر تنها مربوط به سهمیه بنزین آزاد است و هیچ تغییری در قیمت بنزین و سهمیه ماهانه خودروها رخ نمی‌دهد.

ماجرای کاهش سهمیه بنزین چیست؟

به نظر می‌رسد این تغییر و کاهش سهمیه بنزین به مساله قاچاق بنزین در استان‌های مرزی مربوط می‌شود. اینکه دارندگان کارت بنزین با استفاده از کارت بنزین خود ماهانه ۳۰۰ لیتر بنزین آزاد را قاچاق می‌کردند و گاهی هم از کارت جایگاه‌داران استفاده می‌کردند.

جلیل سالاری هم این مساله را تایید کرده و گفته پس از بررسی مشاهده کردیم تراکنش‌ها عمدتا در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می‌افتد در نتیجه سقف این سهمیه را کاهش دادیم و اگر فردی بیش از ۱۵۰ لیتر سهمیه بخواهد می‌تواند از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند.

 

ارسال نظر: