کدخبر: 15598

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

خبر مهم برای این استان ها| هواشناسی خبر داد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب و شمال غرب خبر داد و نسبت به خسارت به محصولات کشاورزی در ۸ استان هشدار صادر کرد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. از اواخر وقت فردا دوشنبه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

این شرایط روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده برای شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی انتظار می‌رود.

طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بین 8 تا 15 درجه کاهش می‌یابد. همچنین طی سه روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار غربی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک روی می‌دهد.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان رشد ابرهای همرَفتی، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر: