کدخبر: 15770

حادثه|حادثه خونین| حادثه در شهر

حادثه وحشتناک در تلگرام| شهر بهم ریخت

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف پرونده‌ 130 میلیون ریالی کلاهبرداری اینترنتی که در پی خرید لپ‌تاپ از کانال‌های تلگرامی در این پلیس تشکیل گردیده بود، خبر داد.

 احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان اراکی پس از مراجعه به پلیس فتا استان با ارائه مرجوعه‌ی قضایی مبنی بر کلاهبرداری رایانه‌ای بیان داشت که به جهت خرید لپ‌تاپ باقیمتی ارزان و به‌صرفه در دام کلاهبرداران سایبری گرفتارشده است.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که پس از مراجعه به کانال تلگرامی فروش لپ‌تاپ و تجهیزات رایانه‌ای و مقایسه‌ی قیمت‌ها با سایر فروشگاه‌های موجود، تصمیم به خرید گرفته است اما پس از واریز 130 میلیون ریال دیگر پاسخی از فروشنده دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری صورت گرفته‌شده است.

سرهنگ آنقی بیان کرد: اگرچه یکی از دلایل در دسترس نبودن شبکه‌ی اجتماعی تلگرام به دلیل این قسم کلاهبرداری ها بوده و باید این موضوع از بدو امر اتفاق نمی‌افتاد اما بااین‌وجود بلافاصله پس از مراجعه شاکی، اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس آغاز و سرنخ‌هایی از متهم اصلی پرونده به دست آمد.

وی افزود: درنهایت با کنار هم قرار دادن اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سرنوشت وجه کلاهبرداری شده و کانال مجرمانه‌ی تلگرامی، متهم به هویت مشخص در پایتخت شناسایی شد و اقدامات لازم در راستای معرفی وی به مقام قضایی و عودت وجه شاکی پرونده به انجام رسید.

این مقام انتظامی گفت: بهتر است خرید از افراد ناشناس و اعتماد به این افراد را به حداقل رساند و توجه داشت که اعتماد و خرید از صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی به دلیل خارجی بودن بستر این شبکه‌های اجتماعی، بسیار خطرناک‌تر از سایت‌های واسط فروشگاهی است و همیشه پیشگیری و عدم واریز وجه و عدم اعتماد به افراد ناشناس گزینه‌ی بهتری از در دام کلاهبرداران اسیر شدن و طرح شکایت است.

سرهنگ آنقی با اشاره به فعالیت 24 ساعته مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا بیان داشت: دریافت مشاوره و اطلاع از ترفندهای کلاهبرداران در راستای پیشگیری از وقوع جرم و زیان مالی بهترین گزینه است و کاربران می‌توانند با شماره 096380 تماس حاصل کنند و از خدمات مرکز فوریت‌های سایبری پلیس بهره‌مند گردند.

 

ارسال نظر: