کدخبر: 15863

حادثه|حادثه خونین| حادثه در مشهد

کلاهبرداری هولناک در مشهد| شهر بهم ریخت

دختر جوانی که حتی نمی دانست واژه پول شویی به چه معناست، در دام کلاهبرداران افتاد.

این ها بخشی از اظهارات دختر ۲۰ ساله ای است که به اتهام عضویت در باند کلاهبرداران شناسایی وبه دایره تجسس کلانتری احمد آباد مشهد احضار شده بود. این دختر جوان که حتی معنای کلمه پول شویی را هم نمی دانست با راهنمایی افسر تجسس به دایره مددکاری فرستاده شد وبا چشمانی اشکبار به کارشناس اجتماعی کلانتری گفت: حدود 2 ماه قبل که با مادرم  به سفر شمال رفته بودیم با او آشنا شدم. آن زن جوان حدود ۳۰ سال داشت و آن قدر خوش مشرب بود که من و مادرم به شدت جذبش شدیم. بسیار مهربان، اجتماعی، کار راه انداز و خوش برخورد بود به گونه‌ای که از همان ابتدای آشنایی عاشقش شدم چون خیلی در سفر هوای مارا داشت. بعد از برگشت از شمال هم خیلی سعی می کرد خواسته های مارا برآورده کند به همین دلیل رفت و آمد و معاشرت ما زیادتر شد. گاهی رفتارهای مشکوک و کارهای خلاف از او می دیدم و با افرادی که معقول و موجه نبودند معاشرت داشت اما چون خیلی مهربان بود، جذبش شده بودم.

با این که حدود ۱۰ سال از من بزرگ تر بود ولی حس می کردم خیلی همدیگر را می فهمیم. او در منطقه دیگری از مشهد سکونت داشت ولی بازهم مدام به منزل ما می آمد تا با یکدیگر به گشت و گذار برویم و بدین ترتیب اعتماد مرا به طور کامل جلب کرد. مدتی بعد یک روز که با هم بیرون رفته بودیم ،به من گفت برایم مشکلی پیش آمده و چون کارت بانکی ام سوخته است دچار مخمصه شده ام. سپس از من خواست چند روزی کارت بانکی ام را در اختیار ش بگذارم.من هم کارت بانکی ام را که موجودی چندانی نداشت در اختیارش قرار دادم اما آخرشب متوجه پیامک واریز وجه به حسابم شدم که مبلغ قابل توجهی بود.

بعد از چند دقیقه ۳ میلیون تومان از آن پول، به کارت دیگری انتقال یافت. خیلی تعجب کردم و با خودم  گفتم شاید راضیه دوباره به کارهای خلاف رو آورده است.چند بار با او تماس گرفتم ولی جواب نداد. فردای آن روز از من خواست یا کارت بانک ملی ام را در اختیارش بگذارم یا تا بانک برای برداشت کامل پول همراهی اش کنم ولی من به خاطر امتحاناتم نتوانستم به بانک بروم.با این حال درهمان چند روزی که کارت دستش بود  هر روز ۳ میلیون برداشت می کرد.

هنوز مقداری پول داخل کارت بود که موضوع را با مادرم در میان گذاشتم،مادرم به من گفت خیلی سریع کارت را مسدود کنم وموضوع را با پلیس درمیان بگذارم. من هم کارت را سوزاندم ولی چون خیلی راضیه را دوست داشتم، موضوع را با  پلیس مطرح نکردم.

وقتی راضیه متوجه مسدودی حساب از سوی من شد، باعصبانیت وحشتناک و لحن  بدی که تابه حال ازاو ندیده بودم با من برخورد کرد. او به من گفت که چرا مانع انتقال پول ها شدی؟ پول ها را پدرم برایم واریز کرده بود ولی من حرف هایش را باور نمی کردم. چند روزی هم از او هیچ خبری نداشتم و نمی دانستم کجاست تا این که امروز صبح یکی از افسران دایره تجسس با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت که از کلانتری احمد آباد هستند و باید برای پاره ای توضیحات به کلانتری مراجعه کنم . خیلی زود متوجه شدم هرچه هست به کارت بانکی و ماجرای راضیه مربوط می شود و تازه فهمیدم که در چه مخمصه ای گیر افتاده ام. به ناچار به کلانتری آمدم و  در دایره  تجسس خانمی را دیدم  که ظاهرا شاکی پرونده بود. او اظهار کرد همان مبلغی که آن شب به حساب من واریز شده ، از ایشان کلاهبرداری شده است که پس از پیگیری از طریق شماره حساب به نام صاحب حساب یعنی من رسیده بودند. الان هم چند روزی است که از راضیه هیچ خبری ندارم. 

گوشی اش خاموش است و من به عنوان مظنون اصلی پرونده بازداشت شده ام .ظاهرا شماره کارت دیگری هم که پول ها از حساب من به آن واریز می شده، یک کارت سرقتی بوده که صاحب آن هم از موضوع بی خبر است. ای کاش بتوانم روی مهارت «نه» گفتن کار کنم. کاری که مادرم همیشه از من می خواهد و من هیچ وقت نتوانستم آن را انجام بدهم و به همین دلیل بارها ضربه خورده ام.

اگر روزی که از من درخواست کارتم را کرده بود جواب رد می دادم، الان درگیر این مخمصه نبودم.به دستور ویژه سرگرد علی عسگری (رئیس کلانتری احمد آباد مشهد ) تحقیقات نیروهای زبده دایره تجسس برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند تبهکاری آغاز شده است.

 

ارسال نظر: