کدخبر: 16275

بیماری| بیماری جدید

بیماری جدید را بشناسید| هشدار جدی به مردم

محققان در مطالعات جدید به ارتباط عجیب یک ویروس خاص با ابتلا به دیابت پی بردند البته کشف این موضوع به ۵۰ سال قبل باز میگردد و تحقیقات جدید یافته های قدیمی را بروز می کند.

محققان می‌گویند، ویروس کاکساکی که یکی از انواع انتروویروس‌ها است، با ابتلا به دیابت نوع ۱ مرتبط است.

یک بررسی سیستماتیک جدید شواهدی قوی ارائه کرده است مبنی بر اینکه ایجاد دیابت نوع ۱ با عفونت توسط انتروویروس‌ها که گروه بزرگی از ویروس‌های رایج هستند، مرتبط است. این یافته‌ها بر اساس یک فرضیه رو به رشد است که با واکسن‌هایی که در حال حاضر در حال توسعه هستند و محتمل‌ترین گونه‌های ویروسی را هدف قرار می‌دهند، ویروس‌ها را به دیابت نوع ۱ مرتبط می‌کند.

این موضوع که عفونت انتروویروسی می‌تواند باعث ایجاد دیابت نوع ۱ شود، به بیش از ۵۰ سال قبل برمی‌گردد، به گزارشی که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد که دیابتِ تازه شروع شده را با عفونت‌های اخیر با انتروویروسی به نام "Coxsackie B" مرتبط می‌کرد. از آن زمان تاکنون تعدادی مطالعات مختلف منتشر شده است که با بررسی این پیوند، به طرز ناامیدکننده‌ای ناسازگار بوده است.

یک مطالعه کلیدی در سال ۲۰۱۱ اولین مرور سیستماتیک را در مورد این موضوع ارائه کرد که بر تکنیک‌های آزمایش مولکولی مدرن(مانند آزمایش‌های PCR) تمرکز داشت. این مطالعه ارتباط بالینی قابل توجهی بین عفونت انتروویروس و دیابت نوع ۱ پیدا کرد.

اکنون این تحقیق جدید که هنوز مورد بررسی همتا قرار نگرفته اما اخیراً در نشست سالانه انجمن اروپایی مطالعه دیابت ارائه شده است، از همان گروه تحقیقات تایید کننده این ارتباط است و یافته‌های سال ۲۰۱۱ را به‌روز می‌کند تا شامل داده‌های بیشتر و تکنیک‌های تشخیصی مولکولی پیشرفته‌تر باشد.

این تحقیق شامل داده‌های ۶۰ مطالعه مشاهده‌ای کنترل‌شده بود که حدود ۱۲ هزار شرکت کننده را پوشش می‌داد و نشان داد که به طور کلی، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ هشت برابر بیشتر احتمال دارد که آثار عفونت انتروویروس داشته باشند.

 

ارسال نظر: