کدخبر: 17031

مذاکرات| آمریکا| ایران

خبر مهم از مذاکرات| برجام به نتیجه می رسد؟

وزیر خارجه کشورمان از انتقال پیام ایران به آمریکا توسط رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آقای بورل در گفت‌وگویی که چهار روز پیش با من داشت گفت پیام شما در خصوص مذاکرات برای لغو تحریم‌ها را به طرف آمریکایی منتقل کردیم و طرف آمریکایی اعلام کرده که پیام ایران را با دقت بررسی می‌کند. ما منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در مورد اظهارات بایدن مبنی بر این که ایران را به زودی آزاد می‌کنیم، گفت: آقای رییسی دیروز پاسخ اظهارات آقای بایدن را دادند. مقامات آمریکایی نیز بلافاصله بعد از اظهارات نسنجیده ایشان، این موضع را اصلاح کردند و آن‌ها از طریق مجاری دیپلماتیک به ما اعلام کردند که آمریکا چنین موضعی را ندارد. البته برای ما پوشیده نیست که نیت کاخ سفید همواره در ۴۳ سال گذشته این بوده که برای تغییر نظام در ایران تلاش کند.

وی ادامه داد: بارها در مذاکرات هسته‌ای این موضع به صراحت به طرف آمریکایی گفته شده که رفتار شما صادقانه و مبتنی بر حل مشکل نیست و شما همواره اهداف پنهانی را برای منافع خود در منطقه دنبال می‌کنید و به فکر ملت‌های منطقه نیستید.

 

ارسال نظر: