کدخبر: 6537

اخبار حوادث| تصادف خونین در زنجان| آمار کشته ها اعلام شد

تصادف خونین در زنجان| آمار کشته ها اعلام شد

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برخورد یک دستگاه سواری با یک دستگاه وانت نیسان و برخورد آنها با یک دستگاه مینی‌بوس، در جاده ترانزیت زنجان - قزوین یک فوتی و ۲ مجروح در پی داشت.

 وی با بیان اینکه با تلاش عوامل راهداری شهرستان خرمدره و ارگان های امدادی، مسیر پاکسازی شد، اظهار داشت: مجروحان این حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

جانشین پلیس راه فرماندهی استان زنجان، با اشاره به شرایط جوی نامناسب و بارندگی‌ها، از رانندگان خواست فاصله طولی را با وسایل نقلیه جلویی رعایت کنند تا در صورت لزوم قادر به کنترل وسیله نقلیه خود باشند.

سرهنگ میناخانی با بیان اینکه ۳۹ تیم ثابت پلیس راه استان، آماده امدادرسانی در محورهای مواصلاتی استان هستند، افزود: علاوه بر آن روزانه ۵۰ تیم  غیر ثابت نیز به طور مداوم در حال گشت و کنترل تردد وسائط نقلیه هستند و در صورت نیاز به تیم‌های ثابت نیز کمک می کنند.

طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۶ نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی در محورهای ارتباطی استان زنجان جان خود را از دست دادند که بیشترین فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی مربوط به آزادراه زنجان - قزوین و جاده های "زنجان - میانه، ابهر - تاکستان و زنجان - بیجار" بود.

بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده های این استان به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب رانندگان وسایط نقلیه رخ داده است همچنین بیشترین وقوع تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری اغلب محورهای استان اتفاق می افتد که این نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن به مقصد مورد نظر است.

برابر آمار پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.   

 استان زنجان دارای پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی است که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

ارسال نظر: