کدخبر: 6762

سریع‌ترزبان انگلیسی یاد بگیرید - یادگیری سریع زبان انگلیسی در آکادمی میرا عراقی

آموزش سریع زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یک زبان سرگرم‌کننده برای یادگیری است، و حتی اگر به عنوان یک زبان قابل‌دسترس و نسبتا آسان در نظر گرفته شود، با ۷۵۰،۰۰۰ کلمه و هجی کردن آنها که می‌تواند حتی ماهرترین زبان آموز انگلیسی را از کوره به در ببرد، یادگیری سریع انگلیسی می‌تواند غیر ممکن به نظر برسد. اما من اینجا هستم تا به شما بگویم که این تا زمانی که استراتژی مناسب دارید، آموزش زبان انگلیسی سخت نیست.

در اینجا نکاتی عالی در مورد نحوه یادگیری سریع زبان انگلیسی وجود دارد:

۱. هر چیزی که می‌توانید به دست بگیرید را بخوانید

ادبیات کلاسیک، ، روزنامه‌ها، وب سایت‌ها، ایمیل رسانه‌های اجتماعی، جعبه‌های غله: اگر به زبان انگلیسی نوشته شده، آن را بخوانید. چرا؟ خوب، این محتوا پر از واژگان انگلیسی جدید آبدار و همچنین مقدار مناسبی جملات انگلیسی است که شما از قبل می‌دانید. این به شما کمک می‌کند تا به سرعت پیشرفت کنید، چون باعث می شود که شما در معرض لغات جدید انگلیسی قرار بگیرید و آنهارا به راحتی فرابگیرید، مثال‌های جدیدی را در متن به شما می‌دهد، در نتیجه آن کلمات انگلیسی را در ذهن خود تقویت خواهید کرد فقط با یک مطالعه ی بسیار کوتاه . از طرف دیگر، یادگیری کلمات انگلیسی  و عبارات جدیدانگلیسی برای ساختن مجموعه واژگان شما ضروری است، به خصوص در زبانی مانند زبان انگلیسی با این همه کلمات!

این روزها انتظار داریم هرچیزی به خصوص تسلط به مکالمه انگلیسی در زمان کوتاهی میسر شود و اگرکمی بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می کردیم طول بکشد، تمایل به ادامه دادن آن مسیر نخواهیم داشت. اگر چه یادگیری زبان انگلیسی فرایندی است که نباید عجله کرد، اما ما فهرستی از 8 کاری را که می توانید برای یادگیری سریع تر زبان انگلیسی انجام دهید، به دست آورده ایم. و بهتر از همه، ما سعی کرده ایم آنها را تا حد امکان سرگرم کننده و ساده معرفی کنیم!

۲. به طور فعال به واژگان جدید توجه کنید.

در هنگام یادگیری انگلیسی ، ما اغلب از یک کلمه جدید انگلیسی یا از عبارتی در شروع مسیر یادگیری آنقدر لذت می بریم که فراموش کردن آن غیرممکن به نظر می رسد. اما به ما اعتماد کنید، همه چیز همیشه یک بار اتفاق نمی افتد مثل یادگیری زبان جدید فقط با یک بار مطالعه برای مبارزه با این عادت استفاده از یک ابزار مانند Evernote و یادداشت کردن لغات اساسی که هنگام مکالمه انگلیسی از آنها استفاده کنید.

3. صحبت با گویشوران بومی زبان انگلیسی

اگر صحبت نکنیم برای برقراری ارتباط پس باید چکاری بکنبم؟ مطمئنا, کارشناسان نرم افزارهایی برای برقراری ارتباط ایجاد کردند بدون باز کردن دهان تنها با پیام دادن از طریق پیام رسان ها همانند واتساپ اما باید بدانبد که فقط درصورتیکه توانایی برقراری مکالمه نداشتید از پیام رسان استفاده کنید!

باید بدانید که صحبت کردن انگلیسی با دیگران کمک می کند که سریع تربه مکالمه ی روان تر در انگلیسی دست پیدا کنید و باید بگویم حتی اگر از پیام رسان ها استفاده میکنید سعی کنید صدای ضبط شده ی خوتان را راجع به موضوع بفرستید و با این کار شما با یک تیر دو هدف را نشانه گرفته اید هم مکالمه ی انگلیسی تان روز به روز بهتر خواهد شد و هم طرف مقابل متوجه احساس شما در آن لحظه به خوبی خواهد شد چون در پیام های تایپ شده احساس طرف مقابل را به خوبی نمیتوان درک کرد.

فقط به این موضوع فکر کنید که چند بار شنیده اید مردم می گویند که «می فهمند، اما نمی توانند انگلیسی صحبت کنند. دقیقا به این دلیل است که آنها به این بسنده کرده اند که فقط تایپ کنند اما صحبت نکنند.

بسیاری از زبان آموزان انگلیسی با یک مانع غیرقابل رفع نشدنی رو به رو هستند که میفهمند اما نمیتوانند صحبت کنند مثل آنها نباشید. به دنبال انگلیسی زبان محلی برای تبادل اطلاعات انگلیسی باشید، در یک دوره ثبت‌نام کنید، یا کلاس آنلاین انگلیسی بگیرید.

4. کانال های اشتراک پادکست ها و ویدیو ها در یوتیوب (به انگلیسی)

سیاست؟ وبلاگ نویسی؟ آشپزی؟

 پادکست انگلیسی زبان با موضوعات مختلف برای پوشش هر علاقه ی قابل تصور،در کانال های یوتیوب برای شما وجود دارد. در حالی که رانندگی میکنید و یا در حال انجام کارهای منزل  ویا در طول رفت و آمد به مدرسه هستید و یا در محیط کارتان در حال کار هستید گوش دادن با این ویدیو ها خالی از لطف نیست.

در ابتدا، شما ممکن است لهجه های بومی دشوار به نظر برسد، اما اگر یادگیری زبان انگلیسی را از طریق کانال های یوتوب رها نکنید شما به زودی شروع به درک آنچه شما می شنوید خواهید کرد (و همچنین یادگیری مقدار زیادی از واژگان جدید انگلیسی  از یک سخنران بومی!)

5. رفتن به خارج از کشور

بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی غوطه ور شدن در آن در حین زندگی و تحصیل است به خصوص در یک کشور انگلیسی زبان، زبان انگلیسی به طور گسترده ترین زبان در جهان است.

شما می توانید محیط یادگیری ایده آل خود را بر اساس نیمکره، آب و هوا، و یا شهر مورد علاقه را انتخاب کنید. فکر می کنم استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، و آفریقای جنوبی مکان های بسیار مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد, اما این نکته حائز اهمیت است که بدانبد قشر بسیار کمی از افراد حاظر به پرداخت هزینه های گزاف در ازای یادگیری زبان انگلیسی دارند, پس لطفا ناامید نباشید و راه مناسب برای یادگیری خودتان رابیابید.

۶. از دوستان خود استفاده کنید

آیا دوستانی دارید که آنلاین با آنها ارتباط داشته باشید؟( انگلیسی زبان بومی) , وقتی آنها مطالبی را به زبان انگلیسی پست میکنند آیتم‌هایی که به اشتراک می‌گذارند را بررسی کنید و سعی کنید هر روز یکی یا دو مورد را بررسی کنید.

آن‌ها ممکن است مقالات انگلیسی ، فیلم‌های انگلیسی ، گفتگوها، پست‌های وبلاگ انگلیسی ، آهنگ‌های انگلیسی  و یا هر چیز دیگر باشند: اگر به زبان انگلیسی باشد و موضوع مورد برررسی آنها موضوع مورد علاقه شما بوده باشد، پس شک نکنید که این کار مفید خواهد بود ولی فراموش نکنید که باید این کار را در مدت طولانی انجام دهید تا به نتیجه ای هیجان انگیز دست پیداکنید.

۷. سوالات زیادی را بپرسید

کنجکاوی به یادگیری زبان کمک بسیاری می‌کند! همانطور که انگلیسی یاد می‌گیرید، به زودی کوهی از سوالات را جمع‌آوری خواهید کرد.

کنجکاو باشید و آنها را حل کنید! اگر در یک دوره ثبت نام کرده اید، از مدرس زبان انگلیسی خود بپرسید . اما اگر انگلیسی را به صورت خودخوان (self study) یاد می گیرید، نگران نباشید:  وبلاگ ها یا وب سایت های زبان پیدا کنید،با زبان آموزان دیگر ارتباط برقرارکنید و از آنها در مورد مشکلاتتن سوال بپرسید، یا اینکه انجمن هایی را در فضای مجازی بیابید و از انها بخواهید تا کمکتان کنند.

۸. از ستاره های سینما برای رشد استفاده کنید

یادگیری خود را با انتخاب یک بازیگر و یا خواننده انگلیسی که دوست دارید، ترکیب کنید. مصاحبه هایی که آن‌ها داده بودند را پیدا کنید و آن‌ها را تماشا کنید!

یک‌بار خوب به حرف زدن نگاه کنید، سپس دوباره اینکار را تکرار کنید، ممکن است زمان ببرد تا به خوبی متوجه کلمات و عبارات انگلیسی جالب و کلماتی که می‌شنوید, بشوید اما آنهارا یادداشت کنید. داستان، طنز و داستان‌هایی که از این مصاحبه بیان می‌شوند مطمئنا به شما کمک زیادی می‌دهند پس اصلا از آنها غافل نشوید.

9. شروع با آنچه شما واقعا نیاز دارید

مطالعه انگلیسی شما به احتمال زیاد به مراتب سریع تر پیش می رود اگر شما به طور مداوم دنبال پیدا کردن انگیزه برای خودتان هستید این روش بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

روی واژگان مربوط به مطالعات خود تمرکز کنید. کنفرانس خارج از کشور دارید؟ پس تمام لغات و اصطلاحات انگلیسی مربوط به کنفرانس خودتان راپیدا کنید و سعی کنید با آنها جمله سازی کنید و ظرف چند روز خواهید دید چقدر ظرفیت و توانایی شما افزایش پیدا کرده و بیشتر انگیزه و توانایی پیدا خواهید کرد.

10. انرژی خودتان را پایین نیاورید

هنگامی که شما احساس میکنید فقط در حال تلاش بی نتیجه هستید و یادگیری زبان انگلیسی شما به هیچ نقطه ی مثبتی نرسیده است دقیقا پیشرفت شما از همان نقطه آغاز می شود اگر بتوانبد انرژی پایین خودتان را مدیریت کنید به زودی به سطحی خواهید رسید که آن را کاملا مدیون روزهایی خواهید بود که یادگیری زبان را رها نکردید زمان هایی که به خودتان میگویید من اصلا یاد نمی گیرم من بی استعداد هستم بهتر است که به تماشای فیلم های مورد علاقه خودتان بپردازید دقیقا زمانی که همه یادگیری را رها میکند شما بیش از پیش به آن نزدیک میشوید و در نتیجه به زودی شیرینی موفقیت را حس خواهید کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری

ما راه های بینظیری را برای افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی معرفی کردیم و در تمام موارد سعی بر تاکید این موضوع داشتیم که باید از یادگیری همانند بازی کردن لذت ببرید.

ما از شما می‌خواهیم که فیلم انگلیسی زبان و انیمیشن انگلیسی مورد علاقه خود را فقط به زبان انگلیسی تماشا کنید. تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی که می‌توانید دوباره تماشا کنید و یا حتی فیلم انگلیسی مورد علاقه تان را با دور تند تماشا کنید به شما این امکان را می‌دهد که فیلم را متوقف کنید و به درکی از فیلم برسیدو با جملاتی که یادگرفتید مکالمه انجام دهید. همچنین به شما کمک می‌کند اصطلاحات محلی را یاد بگیرید، شوخ طبعی های داخل فیلم را درک خواهید کرد و در نهایت شما شروع به درک انگلیسی میکنید.

منبع : میرا عراقی

 

ارسال نظر: