کدخبر: 7729

ویژگی رمان های پرطرفدار عاشقانه چیست؟ + معرفی 4 رمان

رمان عاشقانه پرطرفدار

رمان عاشقانه که در زبان عامه با نام رمان عشقی نیز شناخته می شود؛ جز پرفروش ترین و پرطرفدارترین کتاب هایی است که در وب سایت های مختلف خرید و دانلود کتاب مثل رمان بوک در اختیار کتاب دوستان قرار گرفته است.

این نوع از رمان؛ داستانی است که تمرکز آن بر حوادث و اتفاقاتی است که در زندگی عاشق و معشوق رخ می دهند و در انواع مختلفی از جمله رمان عاشقانه تاریخی، رمان عاشقانه رمانتیک و... گنجانده می شوند.

 ویژگی کتاب های رمان عاشقانه و پرطرفدار

رمان عاشقانه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که این ویژگی ها آن ها را از بین انواع کتاب های رمان متمایز کرده است وشامل موارد زیر هستند:

1- شخصیت ها

رمان های عاشقانه شخصیت هایی آنچنان واقعی و جذاب به خواننده معرفی می کنند که این حس را به آن ها می دهند که خود را به جای شخصیت داستان گذاشته و در دنیای آن سیر کنند و این حس خواننده را به صورت کامل تحت تاثیر قرار می دهد و در لحظه ای او را به دنیای عشق و عاشقی می برد گویا که خود او قهرمان داستان است..

2- مشکلات و تضاد ها

از دیگر ویژگی های رمان های عاشقانه رمان بوک نسبت به دیگر رمان ها وجود تضاد و مشکلات در داستان می باشد بدین معنا که رمان نویس داستان را به گونه ای پیش می برد که بین عاشق و معشوق مشکلات و تضاد هایی به وجود آمده و از رسیدن آن ها به یکدیگر به راحتی جلوگیری می شود که این حالت یک فاز عجیب و هیجان انگیز به داستان می دهد.

3- جذابیت فراوان

 رمان عاشقانه حالتی بسیار جذاب و هیجان انگیز دارد؛ بخصوص اگر نویسنده آن دارای قدرت بیان بالایی باشد و بتواند در همان اوایل داستان خواننده را به وجه آورد و روی او تاثیر فراوان خواهد گذارد.

معرفی چند رمان عاشقانه فارسی پرطرفدار

از معقول ترین کتاب های رمان فارسی و ایرانی که امروزه طرفداران بسیاری از بین افراد رمان دوست به خود جذب کرده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- رمان آذرخش

 این رمان که یکی از پرطرفدارترین رمان ها به زبان فارسی می باشد و نویسنده آن نیز ایرانی است در مورد دختری به نام سارا آذرخش است که در کودکی در تصادف پدر و مادر خود را از دست می دهد که این دختر بعد از مرگ پدر و مادرش به سرپرستی پدر بزرگ و مادر بزرگ و دایی اش در می آید و معشوقه اصلی او دایی اش بهرام می شود و...

2- رمان قهوه سرد آقای معین

این رمان عاشقانه ایرانی که از پر طرف دارترین رمان های امروزی به زبان فارسی به شمار می رودتوسط روزبه معین نگاشته شده است و داستان آن در مورد پسری است که در کودکی عاشق دختری می شود که 15 سال از او بزرگ تر می باشد و....

3- رمان من او

این رمان عاشقانه که از مقبول ترین رمان ها برای افراد زیادی شناخته شده است روایتگر داستان عشق پسری به نام علی و دختری به نام مهتاب می باشد که علی از خانوده ای ثروتمند و مذهبی است  عاشق مهتاب که از نوکران خانواده آنان است می شود و... نکته جذاب این رمان در فضا سازی خوب کتاب از حال و هوای آن زمان تهران قدیم است و که دوره پهلوی و سال های قبل از انقلاب را به خوبی به تصویر می کشد و..

4- رمان بی ستاره

 این رمان ایرانی که از پرطرف دارترین رمان های امروزه است توسط مریم ریاحی نویسنده کتاب رمان همخونه نوشته شده است. این داستان زندگی زنی را به تصویر می کشد که در ازدواج اولش شکست خورده و دارای دو فرزند است و شخصیت اصلی داستان که همین زن می باشد بار دیگر در معرض گرمای عشق قرار می گیرد و...

 چرا خواندن رمان های عاشقانه ایرانی، طرفداران زیادی دارد؟

 رمان های ایرانی که از پرطرفدارترین رمان ها در جهان به حساب می آیند دارای مزایای زیادی برای خواننده هستند که در زیر به چند مورد اشاره می کنیم.

1- تجربه گرفتن از اشتباهات

داستان های عاشقانه ایرانی که از مقبول ترین داستان ها نزد مردم جهان هستند هم رفتار های درست و هم رفتار های نادرست در برخور با معشوق را به خواننده نشان می دهند که توجه به نقاط خوب و نیز ضعیف رفتار ها می تواند به خواننده کمک کند تا از اشتباهات خود در برخورد با معشوقه اش پی ببرد و به دنبال اصلاح آن ها باشد، لیست رمان های نیلوفر قائمی فر، راجب اشتباه نیست، بلکه آسیب شناسی می باشد

2- ارائه الگوی صحیح

 بعضی از رمان های عاشقانه که بر اساس المان های درست نوشته شده اند و هدف آن ها نشان دادن اشتباهات و مشکلات مردم جامعه نیست به خواننده کمک می کنند تا الگو های درست برای برخورد با معشوقه خود را یاد گرفته ودر زمان های لازم به کار گیرد و...

3- خلاق شدن

 بعضی از رمان های عاشقانه باعث می شوند فرد به استعدادهای درونی خود پی برده و خلاقیت خود را در زمینه های مختلف به کار گیرد برای مثال اگر شخصیت داستان به دنبال یک روش جدید است تا به وسیله آن بتواند معشوقه اش را خوش حال و راضی کند شما نیز با خواندن داستان به استعداد خود در این زمینه پی خواهد برد و می توانید چنین روشی را به انجام برسانید.

4- بالارفتن سرعت گیرا

یکی از روش های بالا بردن گیرایی خود؛ خواندن کتاب های رمان عاشقانه است که به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری روند اتفاقات را تحت نظر گرفته و برای رفتار های مختلف خود دقت بیشتری به کار بگیرید.

5- پیدا کردن حرف مشترک با دیگران

با خواندن رمان های عاشقانه می توانید نقاط مشترک خود را با دیگران بیابید و برای موفقیت بیشتر با آن ها ارتباطی درست و معقول بر قرار کنید.

6- پی بردن به علایق طرف مقابل خود

یکی از مزایای خواندن کتاب های معقول عاشقانه پی بردن به علایق معشوقه خودتان است بدین معنا که با خواندن رمانی که معشوقه شما آن را خوانده و به شما توصیه کرده است که آن را بخوانید؛ شما با خواندن این داستان می توانید به علایق معشوقه خود پی ببرید و در صدد انجام رفتاری مطابق با میل و علاقه او باشید.

 

ارسال نظر: