کدخبر: 9320

بنزین|خبر مهم درباره قیمت بنزین| بنزین گران شد؟

فوری: خبر مهم درباره قیمت بنزین| بنزین گران شد؟

نماینده تبریز در مجلس بیان کرد مجلس با افزایش قیمت 10 درصدی نرخ بنزین مخالفت کرد.

قیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده در باره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

قیمت بنزین امروز

میرتاج الدینی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه به غیر از موضوعات مهم در بودجه، نکات دیگر افزایش قیمت بنزین نداریم؟ گفت:نخیر. امروز یکی پیشنهاد داد که ده درصد افزایش دهند و مجلس قبول نکرد. در خصوص کل بودجه، رویکرد این است که حجم نقدینگی را افزایش ندهند. اوراق مشارکت محدود شده و تصمیم ها به سمتی برود که افزایش بی‌رویه پیدا نکند، برای بانک ها مخصوصاً بانک مرکزی محدودیت ایجاد کرده تا حجم نقدینگی افزایش نیابد که ریشه اصلی تورم هم اینجاست.

 

یکی از موضوعات چالشی که در تلفیق رای آورد، واردات خودرو است. واردات خودروی سواری ۵۰ هزار تا در سال ۱۴۰۱ و علاوه بر آن خودروی تجاری و ماشین‌آلات سنگین، راهداری و معادن نیز تصویب شده است. اینجا هم یک اختلاف بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت وجود دارد. نسبت به مصوبه قبلی بوده و هنوز مراحل آخر را طی می کند ولی ما معتقدیم شرایط جامعه به مرحله ای رسیده که واردات خودرو باید آزاد شود، مخصوصاً با انتقاداتی که حضرت آقا نسبت به صنعت خودرو داشتند، خودرو با این شرایط که در واردات بسته باشد، تکان نخورد و نتوانست وضعیت خودش را بهبود ببخشد و مردم نیز ناراضی هستند و قیمت ها هم مناسب نیست، اگر واردات خودرو آزاد شود، بنا داریم با اعضای محترم تشخیص مصلحت، چون شورای نگهبان مخالف نیست و نظر مجمع تشخیص مصلحت با توجه به سیاست های کلی منطبق نیست و الان ۵-۴ سالی است که بحث ارز و محدودیت های ارزی بوده و هیچ قانونی هم این را منع نکرده است. دولت با توجه به محدودیت های ارزی واردات خودرو را ممنوع کرد.

 

آنچه که تا کنون از گفته های مسوولان بدست می آید می توان گفت که هدف دولت از اجرای طرح بنزین برای همه حذف یارانه سوخت یا افزایش قیمت آن نیست بلکه به دنبال ارایه راهکاری با قابلیت اجرایی در راستای بهره مندی تمام افراد جامعه به ویژه دهک های پایین از این سوبسید است.

قوانین سهمیه‌بندی بنزین و ماجرای کارت سوخت یعنی ۶۰-۵۰ لیتر بنزین. «سهمیه کارت سوخت به زور کفاف یک هفته را می‌دهد.» سه هفته از ماه هم چشم می‌دوزد به بنزین آزاد. بنزینی که شلوغی صف و تقاضای بالای نرخش را تعیین می‌کند. سوختی که گاهی اوقات با ناز و با نرخ ۷هزار تومان سر ریز می‌شود درون باک‌های خالی از بنزین. «بنزین آزاد ۱۰ لیترش می‌شود حدود ۱۰۰هزار تومان.»

در چابهار دکه‌ها و دستفروش‌های بنزینی به چشم می‌خورد که گالن‌ها را با عنوان «بنزین تنها لیتری ۷هزار تومان» برای فروش به نمایش می‌گذارند. اما ماجرا چیست؟

سال‌هاست زلف چابهار گره خورده با مشکلات. خبری از پارک و سینما و خدمات اولیه هم نیست اما یکی از قطب‌های گردشگری است. کیمیا شدن بنزین هم از دردسرهای تازه‌ اهالی چابهار است.

 

ارسال نظر: