کدخبر: 11230

مزایای اسلیو معده چیست؟

در این مقاله، مزایای اسلیو معده را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما باشید.

مقدمه

اسلیو معده با متد دکتر مهدی سلیمی در سال های اخیر به شدت مورد استقبال افراد علاقه مند دستیابی به اندام ایده آل در کوتاهترین زمان قرار گرفته است. این علاقه از طرف افراد دارای عادت ریزه خواری و دوستدار شیرینی جات، بیشتر دیده می شود. در این مقاله در خصوص اسلیو معده، مزایا و مطالب مهم دیگر اطلاعاتی را ارائه می دهیم. همراه شما هستیم.

عناوین مقاله:

مزایای اسلیو معده

روند تاثیر عمل اسلیو

چه افرادی مناسب عمل اسلیو می باشند؟

مراحل عمل اسلیو معده

مزایای اسلیو معده از نظر تخصصی پزشک

تغذیه پس از عمل اسلیو معده

کلام آخر

مزایای اسلیو معده

در مقایسه با سایر جراحی های لاغری در خصوص روند جراحی، تاثیر گذاری و ... می توان ادعا کرد که مزایای اسلیو معده قابل توجه و مورد رضایتمندی زیادی می باشد. در ادامه، مهمترین مزایا و امتیازات عمل اسلیو معده را بیان می نماییم:

  • در این روش در مقایسه با سایر جراحی ها، دستگاه گوارش بیمار دچار کمترین درگیری (اصطلاحا دستگاه گوارش فرد مورد دستکاری کمتری) قرار می گیرد. از نظر علم پزشکی و با در نظر گرفتن حفظ سلامت بیمار، مورد ذکر شده بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • از دیگر مزایای اسلیو معده، اثر بخشی 80 درصدی آن می باشد. برای مثال اگر فردی دچار 60 کیلو اضافه وزن ناشی از انباشته شدن توده های چربی باشد که قادر به سوزاندن آن ها نبوده و در طول سال ها در بدن وی انباشته شده است، پس از عمل اسلیو، 40 کیلو از این وزن را به راحتی در طول دوره که به طور معمول 6 ماه است، با رعایت اصول ورزشی از دست می دهد.
  • جلوگیری و همچنین کمک به درمان بیماری های ناشی از چاقی مانند فشار خون بالا، ناراحتی قلبی و عروقی و ...

روند تاثیر عمل اسلیو

6

فرد بیمار پس از جراحی تحت روش اسلیو، پس از میل وعده غذایی به سرعت دچار احساس سیری شده، به گونه ای که حتی پس از خوردن 4 قاشق غذا خوری از وعده خود، کاملا احساس سیر شدن کرده و همچنین این عمل او را به شدت دچار کم شدن اشتها می کند.

چه افرادی مناسب عمل اسلیو می باشند؟

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، افرادی که دارای چربی حجیم شده در بدنشان هستند، توده های چربی که قادر به سوزاندن آن ها نبودند، همچنین افرادی که دچار بیماری هایی مثل آسم و سایر بیماری های تنفسی هستند و یا افرادی که در حال مصرف داروهای رفع و جلوگیری از التهاب هستند، کادیدای مناسبی برای عمل می باشند. پس در نتیجه افراد دارای بیماری زمینه ای، ریزه خوار، بیمارانی که در حال مصرف داروهای ذکر شده می باشند، جراحی اسلیو برایشان نسبت به سایر جراحی های لاغری از جمله بای پس معده مناسب تر می باشد. حفظ سلامت بیمار از قابل توجه ترین مزایای اسلیو معده به شمار می رود.

 

مراحل عمل اسلیو معده

در این قسمت از مقاله، روش جراحی اسلیو معده را به صورت خلاصه و عامیانه برای عزیزان جویای اطلاعات، بیان می کنیم:

دریچه ای میان معده و دوازدهه به نام  دریچه پیلور  قرار دارد. این عمل از فاصله 2 تا 3 سانتیمتری این دریچه آغاز می شود. عمل اسلیو به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و حین جراحی، قسمت عمده ای از سمت چپ معده برداشته می شود. با برداشته شدن این حجم از معده  که عمدتا قسمت مربوط به انباشته شدن غذا می باشد، فضایی برای نگهداری غذا در بدن بیمار باقی نمی ماند یا به طور اصلاح شده، فضای بسیار کمی باقی می ماند که نهایتا باعث کاهش شدید اشتها در فرد می شود.

همان طور که بیان نمودیم، با خارج شدن بخشی از معده از بدن، هورمونی به نام گرلین که وظیفه ایجاد گرسنگی و ایجاد اشتها را در بدن دارد نیز از بدن فرد خارج شده و در نتیجه بیمار پس از قرار گرفتن تحت جراحی اسلیو، علاوه بر از دست دادن محل نگهداری غذا، هورمون احساس گرسنگی و اشتها را نیز از دست می دهد و میل به خوردن غذا در او تقریبا از بین می رود.

مزایای اسلیو معده از نظر تخصصی پزشک

  • عدم ایجاد زخم در اطراف روده
  • قرار نگرفتن جسم خارجی مانند حلقه در بدن بیمار و در ادامه، عدم وقوع عوارض زیاد و پر دردسر وجود آن جسم در بدن فرد
  • در این روش، روند کم شدن وزن بیمار و عبور غذا کاملا طبیعی می باشد.
  • زمان جراحی در مقایسه با سایر عمل های لاغری بسیار کمتر است.
  • به عنوان آخرین نکته در مزایای اسلیو معده که در اینجا به صورت خلاصه و تعداد انتخاب شده ای بیان شد، به این نکته اشاره می کنیم که پس از جراحی با روش اسلیو معده بنا به هر دلیلی از سوی فرد یا تشخیص پزشک، امکان عمل های جراحی های دیگر پس از این روش همچنان برای بیمار وجود دارد.

نکته مهم

در بعضی موارد مشاهده می شود که فرد پس از انجام این جراحی، از میزان کم کردن وزن خود راضی نبوده و برای وی این میزان کاهش ایده آل نبوده است.

همچنین در برخی بیماران پس از گذشت زمان و معمولا در افراد مسن تر، نیاز به جراحی برای بار دوم نیز مشاهده شده است.

چگونه با مراقبت پس از جراحی اسلیو معده، به خود و نتیجه عمل در بدنمان کمک کنیم؟

مصرف مایعات از جمله چای، آب میوه های تازه، دوغ، آب لعاب برنج و ...  به صورت رقیق و در حالت نشسته میل شود که بسیار در روند بهبود موثر می باشند. همچنین مصرف انواع سوپ ها و آب گوشت ها نیز توصیه می شود.

علاوه بر خوراکی هایی که مصرف آن ها توصیه می شود، در دوران پس از جراحی ممنوعیت های خوراکی نیز وجود دارد. از جمله این ممنوعیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مایعات خیلی شیرین ، بستنی ها و شیک ها،  نوشابه، مصرف زیاد شیر، قهوه؛ همچنین جویدن آدامس، استعمال هر گونه دخانیات و مصرف الکل نیز از موارد ممنوعیت هایی هستند که حداقل تا دو هفته پس از جراحی ملزم به رعایت آن می باشید.

کلام آخر

داروهایی به عنوان کمک کننده در روند اتمام دوره نقاهت پس از جراحی معرفی شده اند که ضروری است تا طبق نظر پزشک و متناسب با شرایط هر فرد مورد تشخیص و در نهایت مصرف قرار بگیرد.

با رعایت اصول غذایی همچنین ایجاد یک برنامه ورزشی سبک حتی 15 دقیقه پیاده روی در هر روز، می توانید به نتیجه ایده آل از عمل اسلیو معده خود دست پیدا کنید.

 

 پس از دستان قدرتمند پروردگار وعلم سرشار پزشکی، زیبایی با تفکرات زیبای انسان ها خلق می شود.​​​​

 

http://moglen.law.columbia.edu/

https://training.coursekey.com/

https://www.diigo.com/

ارسال نظر: