کدخبر: 11459

سئو چیست و چه ارتباطی با سرانه مطالعه دارد؟

 

 

همه ما می­دانیم که امروزه سرانه مطالعه دیگر فقط به مطالعه کتاب باز مربوط می­شود زیرا بسیاری از مطالعات در فضای سایبری و دیجیتالی رخ می­دهد از همین جهت می­توان نقش سئو را در سرانه مطالعه  نیز در نظر گرفت.

اگر بخواهیم در ابتدا کمی با سئو آشنا شویم تا ارتباط آن را با سرانه مطالعه بهتر بیان کنیم، باید بگوییم که سئو به معنی بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو گوگل است که اگر فعالیت جدی و موثری می­خواهید در فضای دیجیتال و اینترنت داشته باشید، لازم است تا تخصص سئو را یاد بگیرید یا حتما از یک سئو کار بهره­گیری کنید.

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. با ترویج ادبیات عرصه­ی بازاریابی دیجیتال در میان کسب و کارهای امروزی؛ خودِ واژه سئو نیز در  زبان فارسی رواج پیدا کرده است و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن ایجاد می­گردد. هدف روش­هایی که سئوکار از آن­ها استفاده می­کند این است که آن هنگامی که مخاطب مطلب مورد نیاز خود را سرچ یا جستجو می­کند، با مقاله مرتبط از سایت شما مواجه شود و موتورهای جستجوی گوگل، مقاله شما را در صفحه اول گوگل به نمایش بگذارند تا آن مقالات با امتیازات و بازدیدهای بیشتری پیش برود و مفاهیم خود را به مخاطب هدف منتقل کند.

بیان تاثیرات سئو بر سرانه مطالعه جامعه

سئو چه تاثیری بر سرانه مطالعه می­گذارد؟

در بحث­های مربوط به سئو معمولا طبقه­بندی رایجی ارائه می­شود که تقابل سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید را بیان می­کند که لازم است تا در ابتدای آشنایی با مفهوم سئو این دو تقسیم بندی را بشناسید. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه Black Hat در برابر سئو کلاه سفید White Hat   ارائه می­دهند. اگر بخواهیم در تعریف سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید، مقایسه­ای مختصر میان آن­ها انجلم دهیم و از تفاوت­های آنان شروع کنیم؛ لازم است تا بگوییم که سئو کلاه سفید، قادر است تا یک محتوای ارزشمند را به بهینه­ترین حالت ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی و ارائه کند. اما سئو کلاه سیاه، قادر است تا با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، به بهینه سازی سایت از هر طریقی بپردازد تا فقط آمار آن بالا رود و به کیفیت محتوای آن هیچ توجهی نشود.

حال که با تعریف مفهومی سئو و همچنین دو نوع کلاه سیاه و کلاه سفید آن آشنا شدیم بهتر است تا ارتباط آن را با سرانه مطالعه بیان کنیم. همانطور که گفتیم؛ سئو به معنی بهینه سازی جستجو برای موتورهای جستجوی گوگل است. فرض کنید که شما قصد دارید تا حول موضوعی خاص مطالعه کنید و می­خواهید تا در فضای سایبر و دیجیتالی این کار را انجام دهید. ابتدا موضوع مورد نظر خود را در قالب یک کلمه­ی کلیدی جستجو می­کنید و نتایجی از جستجوی شما حاصل می­گردد که به ترتیب در صفحه اول تا صفحات بعدی مطالب مرتبط با جستجوی شما ارائه شده است.

با توجه به روش­های بکارگرفته شده در سئو سایت­هایی که در صفحه اول نتایج جستجو به شمانشان داده می­شوند، آمار سئو قوق­تری دارند و از کلمات کلیدی بهتر و متای بهتری استفاده کرده­اند و از تکنیک­های مختلف سئو بهره برده­اند. اگر سئو کلاه سفید انجام شده باشد و محتوای ارزشمندی متناسب با موضوع مد نظر در پست سایت قرار داده شده باشد، مخاطب به طور کامل در همان سایت درباره کلمه کلیدی جستجو شده­ی خود اطالاعات کسب می­کند. می­توان گفت که سئو اینگونه بر سرانه مطالعه تاثیر مستقیم و غیر مستقیم می­گذارد. اگر محتوای موجود در سایت­ها بی کیفیت باشد و یا از کلمات کلیدی مناسبی استفاده نکرده­اند که در دسترس مخاطب قرار بگیرند، آن فرد مطالعه نمی­کند و بیخیال کسب اطلاعات درباره موضوع در ذهن خود می­شود.

به این صورت است که مفهوم سئو و روش­های انجام آن می­توانند سرانه مطالعه انسان­ها را کم و زیاد کنند و از آنجایی که سئو به مهارت کار با کلمات و واژه ها مربوط می­شود قطعا ارتباط مستقیمی با سرانه مطالعه هر فرد پیدا می­کند زیرا مطالعه­کردن نیز به کارکردن ذهن منطقی هر فرد با واژه­ها و مفاهیم و همچنین کلمات بر می­گردد.

مجله آموزشی بلدشیم در این مقاله قصد داشت تا با ایجاد ارتباط معنادار مفید میان مفهوم سئو و سرانه مطالعه به شما بگوید که یک سئو کار خوب و حرفه­ای قادر است تا نقش مهمی در سرانه مطالعه جامعه ایفا کند زیرا در صورت وجود محتوای ارزشمند است که کاربران فضای دیجیتال می­توانند از طریق سایبر مطالعه کنند.

2

 

منبع: مقالات سئو سایت بلدشی

ارسال نظر: