کدخبر: 11982

ارزان‌ترین دانشگاه‌های ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی

ترکیه کشوری است که تقریباً همه با آن آشنایی دارند. هنگام عکاسی از ترکیه، تجارب نمادین توریستی، مناظر خیره کننده، مناطق ساحلی الهام‌بخش، مد نفیس و غذاهای اصیل به ذهن می‌آیند. علاوه بر این، ترکیه پل بسیار ارزشمندی را با ارتباطات جهانی بین قاره‌های اروپا و آسیا تشکیل می‌دهد و این کشور به ایجاد ارتباط چشمگیر بین دنیای مدرن با موزاییکی غنی از فرهنگ افتخار می‌کند. مردم ترکیه همچنین به عنوان یکی از مهمان‌نوازترین مردم جهان شناخته می‌شوند. زندگی چندفرهنگی اصیل و زیبایی طبیعی چشمگیر این کشور آن را به گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده است.

در حال حاضر، ترکیه دارای حدود 206 موسسه آموزش عالی است که به بیش از 8 میلیون دانشجو آموزش می‌دهد. علاوه بر این، بیش از ده دانشگاه به طور پیوسته در بین 500 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند. گذشته از تحصیلات باکیفیت، این کشور به دلیل شرایط زندگی ارزان و نسبتاً بدون دردسر نیز شناخته شده است. با در نظر گرفتن این گزینه، در این مقاله، مجموعه‌ای از برترین و ارزان ترین دانشگاه‌های ترکیه را ارائه می‌دهیم. پس اگر به یک تجربه یادگیری منحصر به فرد و مقرون‌به‌صرفه علاقه دارید، قطعاً خواندن این مطلب را توصیه می‌کنیم.

ارزان‌ترین و در عین حال برترین دانشگاه‌های ترکیه

 دانشگاه کدیر هاس

  • هزینه تحصیل: از 1500 دلار آمریکا

دانشگاه کادیر هاس یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در شهر فاتح در شهرداری استانبول واقع شده است. این دانشگاه ارزان در ترکیه در سال 1997 تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، به یک موسسه بزرگ در این کشور گسترش یافته است.

این دانشگاه همچنین خود را به عنوان یک کمک عمده در آموزش و همچنین تحقیق و توسعه علمی کشور تثبیت کرده است. یکی از ویژگی‌های کلیدی این دانشگاه این است که پردیس اصلی آن در سیبالی، یک مکان به یاد ماندنی از دوران بیزانس ترکیه قرار دارد. بنابراین دانشجویان در میراث و تاریخ غنی کشور غرق می‌شوند.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه دارای 6 دانشکده اصلی است که بر زمینه‌های اقتصاد، ارتباطات، هنر و طراحی، مهندسی، مدیریت و حقوق نظارت دارند. یک موسسه فارغ التحصیل جداگانه بر امور علمی دانشجویان کارشناسی ارشد نظارت می‌کند. بیش از 50 مدرک تحصیلی از طریق این دانشکده‌ها ارائه می‌شود.

دانشگاه کدیر هاس همچنین برخلاف اکثر دانشگاه‌های ترکیه، اکثر مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این دانشگاه دارای جمعیت بین‌المللی بیش از 200 دانشجو از 40 کشور مختلف است.

 موسسه فناوری ازمیر

  • هزینه تحصیل: از 2500 دلار آمریکا

موسسه فناوری ازمیر (معروف به IYTE در ترکی) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر فرهنگی ازمیر مستقر است. این دانشگاه که در سال 1992 تأسیس شد، یکی دیگر از اعضای اخیر شبکه دانشگاهی ترکیه است. تمرکز آکادمیک IYTE مبتنی بر تاکید شدید بر مهندسی و علوم طبیعی است و همچنین یکی از معدود دانشگاه‌های کشور است که در تحقیقات علمی تخصص دارد.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه از 16 بخش دانشگاهی تحت 3 دانشکده اصلی تشکیل شده است. هر یک از این دپارتمان‌ها نظارت و مدارک کارشناسی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

در مجموع، این دانشگاه طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی را برای بیش از 3500 دانشجو ارائه می‌دهد که تقریباً 500 نفر از آن‌ها را دانشجویان خارجی از خارج از کشور تشکیل می‌دهند. روش اصلی آموزش IYTE انگلیسی است که برای دانشجویان بین‌المللی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند یک مزیت اضافی است.

دانشگاه اژه

  • هزینه تحصیل: از 3000 دلار آمریکا

دانشگاه ارزان بعدی ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه اژه است. این دانشگاه که در سال 1955 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی مدرن در کشور است. اژه در ابتدا به عنوان مؤسسه‌ای تأسیس شد که در زمینه پزشکی و مطالعات کشاورزی آموزش می‌داد. اما امروزه به عنوان دانشگاهی بزرگ با مراکز تحقیقاتی و رشته‌های تحصیلی گوناگون فعالیت می‌کند.

 دانشگاه فنی خاورمیانه

  • هزینه تحصیل: از 250 دلار آمریکا

دانشگاه فنی خاورمیانه، یکی از ارزان‌ترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در پایتخت آنکارا واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1956 تأسیس شد، بیش از 30000 نفر جمعیت دانشجو دارد.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه مدارک تحصیلی را از طریق 5 دانشکده و 42 بخش اصلی ارائه می‌دهد. همه این‌ها در حوزه‌های هنر/علوم، آموزش، معماری و مهندسی قرار دارند. بخش‌های تحصیلات تکمیلی مانند دانشکده ریاضیات کاربردی و دانشکده علوم طبیعی و کاربردی، برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهند.

در مجموع، نزدیک به 200 رشته‌ی تحصیلی توسط این دانشگاه ارائه می‌شود و زبان اصلی آموزش در این دور‌ه‌ها به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، این دانشگاه دارای پردیس‌های اضافی در قبرس شمالی و همچنین در شهر اردملی در جنوب ترکیه است. 

دانشگاه اوسکودار

  • هزینه تحصیل: از 3900 دلار آمریکا

دانشگاه معروف اوسکودار در منطقه‌ی اوسکودار، در شهر نمادین استانبول واقع شده است. این دانشگاه که در سال 2011 تأسیس شد، جدیدترین موسسه‌ای است که در ترکیه ساخته شده است و از طریق بنیاد ارزش‌های انسانی و علوم مغز راه اندازی شده است.

این اولین مؤسسه خاص در کشور است که در زمینه‌های علوم رفتاری تحقیق و آموزش می‌کند. با این حال، این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه‌های تحصیلی را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهد که شامل رشته‌های مهندسی و همچنین مطالعات ارتباطی می‌شود. موسسات تحصیلات تکمیلی متمرکزتر هستند و شامل دانشکده‌های علم/فناوری، تحصیلات تکمیلی بهداشت، و مطالعات علوم اجتماعی می‌شوند.

علاوه بر این، این دانشگاه ارزان در ترکیه نقش مهمی در توسعه جامعه ایفا می‌کند و مدارس حرفه‌ای متعددی را برای دانشجویان آینده نگر که علاقه مند به دوره های کوتاه مدت و دیپلم برای پیشرفت حرفه‌ای خود هستند، ارائه می‌دهد. در حال حاضر، این دانشگاه خانه بیش از 17000 دانشجو است و همچنین دارای یک جامعه بزرگ بین‌المللی دانشجویی است.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ارزان ترکیه با آرال گام

با توجه به اینکه هر دانشجوی بین‌المللی ترجیح می‌دهد که تحصیل مقرون‌به‌صرفه‌ای را در کشوری دیگر تجربه کند،‌ برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ارزان‌قیمت ترکیه، مطمئنا با رقیب‌های تحصیلی زیادی طرف هستید. پس باید از تمام شرایط و اطلاعات آگاه باشید و با مدارکی کامل جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها اقدام کنید.

موسسه مهاجرتی آرال گام  (www.aralgam.com) که سال‌ها در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان فعالیت می‌کند،‌ به شما به صورت تضمینی در اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ارزان قیمت ترکیه کمک خواهد کرد. پس اگر به دنبال موسسه‌ای معتبر و تخصصی در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی به ترکیه هستید، آرال گام گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

 

ارسال نظر: